StoryEditor
Salony beauty
25.03.2021 00:00

Branża beauty: Musimy zawalczyć o siebie, drugi raz tego nie przetrwamy

Zamknięcie branży beauty do 9 kwietnia i zakaz pracy w gorącym dla niej okresie wywołały silną reakcję środowiska fryzjersko-kosmetycznego. Jedno jest pewne - Polacy nie chcą ponownego zamykania zakładów fryzjerskich i kosmetycznych, nie chce też tego połowa branży beauty, która zapowiada bojkot zakazu. Czy sektor urody zejdzie do podziemia i szarej strefy?

Od soboty 27 marca w całej Polsce będzie obowiązywać lockdown, a wraz z nim zakaz działalności, który obejmie także salony fryzjerskie, urody i kosmetyczne. Branża beauty w większości bardzo źle przyjęła tę informację. Zapowiada, że się nie zamknie pomimo zakazu działalności, który ogłosił w ramach zaostrzania lockdownu na konferencji prasowej 25 marca premier Morawiecki. Tym bardziej, że pojawiła się niemal z dnia na dzień i to w najbardziej gorącym przedświątecznym okresie, gdy terminarze z zapisami klientów pękają w szwach.

Mamy dość! Nie zamkniemy

 - Dlaczego zakazuje się nam pracy? Zamknięcie tuż przed świętami to jak zamknięcie na cały miesiąc, bo to są najważniejsze obroty dla nas w ostatnim czasie – każdy czekał z zapisem na zabiegi fryzjerskie na okres przed świętami  - mówi  nam fryzjer pracujący w jednym z warszawskich salonów.

Dlatego niektóre salony, według Beauty Razem aż połowa z nich, planuje nie respektować zakazu działalności. - Wiosną ubiegłego roku zachowaliśmy się fair i sami zamknęliśmy salon, aby nie narażać klientów. Teraz pracujemy w reżimie sanitarnym, zgodnie z wytycznymi i jesteśmy bezpieczni dla klientów. Dlatego nie zamierzamy się zamykać  – zapowiada właścicielka jednego z salonów fryzjersko-kosmetycznych pod Warszawą. - Nie chcemy wsparcia finansowego, chcemy pracować. Nasza branża jest młoda, silna, przebojowa, może zaprotestuje i nie zgodzi się na zakaz pracy? - dodaje.

- Mamy dość, musimy zawalczyć o siebie, drugi raz tego nie przetrwamy. Może będziemy pierwszą branżą, która powie "nie" i się solidarnie nie zgodzi na odcięcie środków do życia? - zastanawia się manikiurzystka z jednego ze stołecznych salonów.

Łenczyński: Beauty Razem stawia rządowi jasne warunki

W sprawie swojego sektora działa już Michał Łenczyński, lider społeczności branżowej Beauty Razem. - Jesteśmy w pierwszej fazie szoku i dezinformacji. Nie mamy pewności na piśmie co i do kiedy zostanie zamknięte. Naszą rolą jest uspokoić, wspierać i uporządkować te informacje. Mamy już w Beauty Razem doświadczenie w wychodzeniu z największego... kryzysu - mówi w rozmowie z portalem Wiadomości Kosmetyczne Michał Łenczyński. Jak dodaje w czwartek 25 marca nad ranem Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii zaprosiło go na spotkanie prosząc o dobranie zespołu eksperckiego w pełni reprezentującego branżę.

- Nasza ekipa wsparta przez PZPK postawiła jasne warunki, m.in. wpisanie PKD 96.02.Z i przesłanego katalogu do Tarczy Branżowej, umorzenie ZUS, postojowe, dofinansowanie wynagrodzeń do etatów w wysokości 6 tys. zł w 3 transzach miesięcznych po 2 tys. zł miesięcznie dla mikro- i małych przedsiębiorców, pełne umorzenie PFR 1.0. Jesteśmy już po pierwszej fazie rozmów, burzliwej, lecz konstruktywnej. Czekamy na efekt. Zastrzegliśmy, że działania muszą być niezwłoczne - dodaje Łenczyński.

Michał Łenczyński

Polacy nie chcą ponownego zamykania zakładów fryzjerskich i kosmetycznych

Tymczasem tylko czterech na dziesięciu Polaków uważa, że rząd powinien bezwzględnie zamknąć zakłady fryzjerskie i kosmetyczne. Opowiadają się za tym rozwiązaniem przede wszystkim osoby w wieku 56-80 lat. To wyniki ogólnopolskiego badania opinii społecznej, przeprowadzonego przez UCE RESEARCH i SYNO Poland. 37,3 proc. Polaków uważa, że w przypadku dalszego wzrostu zakażeń rząd powinien bezwzględnie zamknąć zakłady fryzjerskie i kosmetyczne. Ponad połowa ankietowanych jest przeciwnego zdania, a 10,7 proc. nie ma wyrobionej opinii w tej kwestii.

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
26.06.2024 09:36
Hollywood Hair otworzy salon w Rzeszowie i wprowadza nową metodę przedłużania włosów
Klaudia Duszyńska walczy o ekspansję marki Hollywood Hair.Klaudia Duszyńska
Hollywood Hair, znana marka specjalizująca się w przedłużaniu włosów, ogłosiła otwarcie nowego salonu w Rzeszowie we wrześniu br. Będzie to trzynasty salon firmy w Polsce, a w sumie piętnasty na świecie, licząc z planowanym otwarciem salonu w Londynie w lipcu. Oprócz rozszerzenia sieci salonów, Hollywood Hair wprowadziło nową, autorską metodę przedłużania włosów „Blend 1:1”, która zyskała popularność wśród znanych osobistości medialnych.

Hollywood Hair zdobyło uznanie konsumentek i konsumentów dzięki stosowaniu nowoczesnych technik oraz wysokiej jakości włosów naturalnych. Nowa metoda „Blend 1:1” polega na precyzyjnym mieszaniu od czterech do sześciu odcieni włosów w jednym pasemku, co pozwala na uzyskanie trójwymiarowego koloru i optycznej objętości. Dzięki temu klientki mogą cieszyć się względnie naturalnym i unikalnym wyglądem swoich włosów. Metoda ta jest stosowana wyłącznie w salonach Hollywood Hair.

Założycielka Hollywood Hair, Klaudia Duszyńska, podkreśla, że decyzja o otwarciu nowego salonu w Rzeszowie wynika z rosnącego zapotrzebowania na usługi profesjonalnego przedłużania włosów w Polsce.

Uruchomienie salonu w Rzeszowie będzie następnym krokiem w ekspansji naszej firmy na rodzimym rynku. To będzie nasz trzynasty polski salon, ale na pewno nie ostatni. Mogę zdradzić, że już rozglądamy się za kolejnymi potencjalnymi lokalizacjami, w których moglibyśmy rozpocząć działalność. Moda na przedłużanie włosów rozwija się od kilku lat i naszym zdaniem z takiej usługi będzie chciało korzystać coraz więcej kobiet, a my chcemy wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom

- zaznacza Duszyńska.

Hollywood Hair oferuje nie tylko przedłużanie włosów, ale również konsultacje trychologiczne, własne kosmetyki, suplementy i akcesoria do stylizacji włosów. W planach firmy jest dalsza ekspansja zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym, co potwierdza otwarcie salonu w Londynie, pierwszego polskiego salonu specjalizującego się w przedłużaniu włosów w Wielkiej Brytanii.

Czytaj także: Aplikacja Hollywood Hair już gotowa. Można w niej „przymierzyć” włosy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Aplikacja Hollywood Hair już gotowa. Można w niej „przymierzyć” włosy
Aplikacja Hollywood Hairfot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Hollywood Hair, firma specjalizująca się w przedłużaniu włosów, uruchomiła aplikację, w której można zrobić zakupy, skorzystać z konsultacji i „przymierzyć” różną długość i kolor włosów. Narzędzie opracowano przy zastosowaniu sztucznej inteligencji oraz technologii rozszerzonej rzeczywistości.

Jak informowaliśmy, firma Hollywood Hair, przygotowywała się do uruchomienia aplikacji mobilnej umożliwiającej przymierzanie włosów poprzez wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i wirtualnej rzeczywistości. Aplikacja Hollywood Hair App właśnie ruszyła i już można z niej korzystać.

Aplikacja daje dostęp do produktów do stylizacji pielęgnacji włosów oferowanych przez markę (sklep); można obejrzeć w niej tutoriale pokazujące, jak doczepiać, układać i stylizować włosy; obejrzeć transformacje po przedłużeniu włosów. Dostępna jest też lista salonów Hollywood Hair oraz blog z informacjami m.in. o prowadzonych przez markę konkursach.

Atrakcją jest możliwość wirtualnego przymierzenia włosów. Po wgraniu swojego zdjęcia można wybrać kolor i charakter fryzury – włosy proste, falowane, kręcone – i obejrzeć jak wygląda się w nich z każdej strony. Funkcja ta jest dostępna po zalogowaniu się do aplikacji. Podobnie jak profil klienta – lista zakupów. Aplikacja umożliwia także umawianie wizyt w salonach.

Menu i opisy produktów w aplikacji są dostępne w j. angielskim.  

Narzędzie powstało we współpracy Hollywood Hair z DesignoWeb - firmą informatyczną z siedzibą w Delhi w Indiach. Prace nad aplikacją trwały 11 miesięcy. Aplikacja  jest dostępna na AppStore i GoogleStore w Polsce i na Wyspach Brytyjskich. Dodatkowo firma wprowadziła rozbudowany system CRM do zarządzania swoimi salonami, który jest w pełni zintegrowany z aplikacją

Salony Hollywood Hair działają w Polsce. Marka przygotowuje się jednak do wejścia na zagraniczne rynki. Pierwszy salon planuje otworzyć w lipcu br. w Londynie, a w przyszłości stworzyć w Wielkiej Brytanii sieć podobną do funkcjonującej w Polsce. Jeden salon prowadzi także w hiszpańskiej Maribelli.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 07:45