StoryEditor
Salony beauty
15.06.2021 00:00

Branża beauty chce odroczenia terminu wprowadzenia kas fiskalnych online

Organizacja Beauty Razem zrzeszająca 60 tys. przedsiębiorców działających w salonach fryzjerskich i kosmetycznych zwróciła się do Ministra Finansów o odroczenie terminu obowiązkowej instalacji kas fiskalnych online o 6 miesięcy, do 1 stycznia 2022 roku.

36,7 proc. salonów fryzjersko-kosmetycznych nie zaopatrzyło się jeszcze w kasę fiskalną online – wynika z przeprowadzonego przez Beauty Razem w dniu 7 i 8 czerwca tego roku badania CAWI na próbie 2.578 przedsiębiorców i specjalistów branży.

Pozostały już tylko dwa tygodnie na wymianę urządzeń i nie każda firma zdąży je wymienić. Jedynym wyjściem pozostała prośba do Ministra Finansów o dodatkowy czas – mówi Michał Łenczyński z Beauty Razem, reprezentant branży – bez przesunięcia terminów, rozporządzenie może być nieskuteczne.

Przedstawiciele branży zwracają uwagę na ograniczoną liczbę kas fiskalnych na rynku. Ich zdaniem, w ostatnich dwóch tygodniach producenci mogą nie zaspokoić popytu, bo obowiązkową fiskalizacją mają być objęci także lekarze, prawnicy i branża budowlana. Konsekwencją mogą być opóźnienia w dostawach, wzrost cen urządzeń i masowe indywidualne prośby firm o odroczenie terminu na podstawie art. 48 ordynacji podatkowej.

Branża fryzjersko-kosmetyczna funkcjonuje dopiero sześć tygodni po drugim lockdownie, którego straty szacowane są na 4 mld zł. Dla wielu firm Tarcza 9.0 którą przedyskutowaliśmy z Ministerstwem Rozwoju, Pracy i Technologii, nie zrekompensowała przestoju. Przedsiębiorcy skupieni są na pracy i spłacie bieżących zobowiązań, a koszty kas są znacznym obciążeniem dla najmniejszych firm. Prognozy na jesień nie napawają optymizmem – dodaje Łenczyński

Sektor beauty to ponad 147 tys. podmiotów gospodarczych zarejestrowanych w CEIDG, generujących wraz z branżami powiązanymi 300 tys. miejsc pracy. Problem dostępności kas może dotyczyć 50 tys. firm.

Kasy fiskalne online łącząc się z Centralnym Repozytorium Kas, umożliwiają Krajowej Administracji Skarbowej zarządzanie danymi w czasie rzeczywistym. W styczniu 2020 r. do ich stosowania zobowiązane zostały warsztaty samochodowe, a w styczniu 2021 r. branża hotelarska i gastronomiczna. Do 1 lipca 2021 r. obowiązkowej wymianie kas fiskalnych na kasy online mają podlegać lekarze, prawnicy, firmy budowlane oraz branża beauty.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
26.06.2024 09:36
Hollywood Hair otworzy salon w Rzeszowie i wprowadza nową metodę przedłużania włosów
Klaudia Duszyńska walczy o ekspansję marki Hollywood Hair.Klaudia Duszyńska
Hollywood Hair, znana marka specjalizująca się w przedłużaniu włosów, ogłosiła otwarcie nowego salonu w Rzeszowie we wrześniu br. Będzie to trzynasty salon firmy w Polsce, a w sumie piętnasty na świecie, licząc z planowanym otwarciem salonu w Londynie w lipcu. Oprócz rozszerzenia sieci salonów, Hollywood Hair wprowadziło nową, autorską metodę przedłużania włosów „Blend 1:1”, która zyskała popularność wśród znanych osobistości medialnych.

Hollywood Hair zdobyło uznanie konsumentek i konsumentów dzięki stosowaniu nowoczesnych technik oraz wysokiej jakości włosów naturalnych. Nowa metoda „Blend 1:1” polega na precyzyjnym mieszaniu od czterech do sześciu odcieni włosów w jednym pasemku, co pozwala na uzyskanie trójwymiarowego koloru i optycznej objętości. Dzięki temu klientki mogą cieszyć się względnie naturalnym i unikalnym wyglądem swoich włosów. Metoda ta jest stosowana wyłącznie w salonach Hollywood Hair.

Założycielka Hollywood Hair, Klaudia Duszyńska, podkreśla, że decyzja o otwarciu nowego salonu w Rzeszowie wynika z rosnącego zapotrzebowania na usługi profesjonalnego przedłużania włosów w Polsce.

Uruchomienie salonu w Rzeszowie będzie następnym krokiem w ekspansji naszej firmy na rodzimym rynku. To będzie nasz trzynasty polski salon, ale na pewno nie ostatni. Mogę zdradzić, że już rozglądamy się za kolejnymi potencjalnymi lokalizacjami, w których moglibyśmy rozpocząć działalność. Moda na przedłużanie włosów rozwija się od kilku lat i naszym zdaniem z takiej usługi będzie chciało korzystać coraz więcej kobiet, a my chcemy wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom

- zaznacza Duszyńska.

Hollywood Hair oferuje nie tylko przedłużanie włosów, ale również konsultacje trychologiczne, własne kosmetyki, suplementy i akcesoria do stylizacji włosów. W planach firmy jest dalsza ekspansja zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym, co potwierdza otwarcie salonu w Londynie, pierwszego polskiego salonu specjalizującego się w przedłużaniu włosów w Wielkiej Brytanii.

Czytaj także: Aplikacja Hollywood Hair już gotowa. Można w niej „przymierzyć” włosy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Aplikacja Hollywood Hair już gotowa. Można w niej „przymierzyć” włosy
Aplikacja Hollywood Hairfot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Hollywood Hair, firma specjalizująca się w przedłużaniu włosów, uruchomiła aplikację, w której można zrobić zakupy, skorzystać z konsultacji i „przymierzyć” różną długość i kolor włosów. Narzędzie opracowano przy zastosowaniu sztucznej inteligencji oraz technologii rozszerzonej rzeczywistości.

Jak informowaliśmy, firma Hollywood Hair, przygotowywała się do uruchomienia aplikacji mobilnej umożliwiającej przymierzanie włosów poprzez wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i wirtualnej rzeczywistości. Aplikacja Hollywood Hair App właśnie ruszyła i już można z niej korzystać.

Aplikacja daje dostęp do produktów do stylizacji pielęgnacji włosów oferowanych przez markę (sklep); można obejrzeć w niej tutoriale pokazujące, jak doczepiać, układać i stylizować włosy; obejrzeć transformacje po przedłużeniu włosów. Dostępna jest też lista salonów Hollywood Hair oraz blog z informacjami m.in. o prowadzonych przez markę konkursach.

Atrakcją jest możliwość wirtualnego przymierzenia włosów. Po wgraniu swojego zdjęcia można wybrać kolor i charakter fryzury – włosy proste, falowane, kręcone – i obejrzeć jak wygląda się w nich z każdej strony. Funkcja ta jest dostępna po zalogowaniu się do aplikacji. Podobnie jak profil klienta – lista zakupów. Aplikacja umożliwia także umawianie wizyt w salonach.

Menu i opisy produktów w aplikacji są dostępne w j. angielskim.  

Narzędzie powstało we współpracy Hollywood Hair z DesignoWeb - firmą informatyczną z siedzibą w Delhi w Indiach. Prace nad aplikacją trwały 11 miesięcy. Aplikacja  jest dostępna na AppStore i GoogleStore w Polsce i na Wyspach Brytyjskich. Dodatkowo firma wprowadziła rozbudowany system CRM do zarządzania swoimi salonami, który jest w pełni zintegrowany z aplikacją

Salony Hollywood Hair działają w Polsce. Marka przygotowuje się jednak do wejścia na zagraniczne rynki. Pierwszy salon planuje otworzyć w lipcu br. w Londynie, a w przyszłości stworzyć w Wielkiej Brytanii sieć podobną do funkcjonującej w Polsce. Jeden salon prowadzi także w hiszpańskiej Maribelli.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 07:23