StoryEditor
Salony beauty
15.12.2022 00:00

BIG InfoMonitor: Branża usług beauty jest odporna na kryzys

Branża usług beauty, jako jedna z niewielu, zdaje się nie odczuwać kryzysu gospodarczego. Galopującą inflację oraz rosnące ceny energii rekompensuje fakt, że Polacy nadal chętnie korzystają z usług fryzjerowi kosmetyczek i nie zamierzają ograniczać wydatków na ten cel. Kwoty tych wydatków są większe niż na kulturę, rozrywkę czy siłownię – wynika z danych BIG InfoMonitor.

Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy BIK wynika, że sytuacja fryzjerów i kosmetyczek – na tle innych profesji – jest stabilna. Zaległe zadłużenie tych biznesów w październiku 2022 r. wyniosło 109 mln zł. To wzrost o zaledwie 7,5 proc. względem analogicznego okresu w roku ubiegłym.

– Mimo że szeroko pojęta branża beauty zanotowała 7,5-proc. wzrost zaległości, to na tle całego sektora usług polskiej gospodarki, wypada wyjątkowo dobrze – mówi Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor.

Podaje przykłady przedsiębiorców, którzy w wyniku ostatnich perturbacji, ucierpieli zdecydowanie bardziej. Wśród nich są m.in. restauratorzy, którzy powiększyli swoje zadłużenie o niemal 9 proc r/r. Nie najlepiej radzi sobie także transport – wzrost o 14 proc. r/r, działalność sportowa, rozrywkowa i rekreacyjna – 45 proc. oraz naprawa i konserwacja komputerów i artykułów użytku osobistego i domowego – ponad 160 proc.

– Skala przyrostu przedawnionego zadłużenia jak w soczewce pokazuje nie tylko to, które branże mierzą się z największą presją kosztową, ale także to, na czym Polacy chcą oszczędzać, a gdzie wydatków nie ograniczają – dodaje Sławomir Grzelczak.

Oszczędności tak, ale nie fryzjerze czy kosmetyczce 

Inflacja wpływa na ograniczanie wydatków silniej niż pandemia, ale jej wpływ nie odbija się aż tak wyraźnie na korzystaniu z usług fryzjera czy kosmetyczki.

Z badania przeprowadzonego przez Quality Watch na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że Polacy wydają na ten cel więcej niż np. na kulturę, rozrywkę, wyjścia do restauracji, siłownię czy krótkie wyjazdy. Co trzeci respondent (33 proc.) wydaje na fryzjera i kosmetyczkę tyle samo, a aż 17 proc. pytanych zdecydowało się przeznaczać na ten cel więcej (wzrost o 7 p. proc.). Tylko 26 proc. podjęło decyzję, by wydatki na poprawę wyglądu tymczasowo ograniczyć.

Co może wydawać się zaskakujące, więcej niż przed kilkoma miesiącami przeznaczają na upiększanie wyglądu mężczyźni (19 proc. pytanych) niż kobiety (15 proc.). Jeżeli natomiast podzielimy odpowiedzi według grup wiekowych, dostrzeżemy, że więcej zamierzają wydać przede wszystkim młodzi ludzie, w wieku od 18 do 24 lat (25 proc.), czyli w zdecydowanej większości studenci, których finanse nie są jeszcze stabilne.

Kolejne miejsca zajmują osoby po 65 r.ż. – 21 proc., grupy 25-34 i 35-44 lat (16 proc.) oraz 45-54 i 55-64 lat (odpowiednio 14 i 13 proc.). Jeżeli spojrzeć na to, jak odpowiedzi kształtują się względem miejsca zamieszkania, to oszczędności nie planują głównie mieszkańcy wielkich miast powyżej 500 tys. mieszkańców (21 proc. pytanych), co nie powinno dziwić, bo w dużych ośrodkach miejskich mediany wynagrodzeń wyglądają najlepiej.

Klientów barbera, fryzjera czy kosmetyczki nie odstraszają podwyżki ich usług 

Kryzys gospodarczy wywołany wojną w Ukrainie, a w szerszej perspektywie również pandemia, bez wątpienia wpłynęły na biznesy specjalizujące się w dbaniu o wygląd. Jednak nie w tak dużym stopniu, jak na inne branże. Polki i Polacy nie chcą odmawiać sobie drobnych przyjemności i mimo trudnej sytuacji finansowej nadal decydują się na wizyty u barbera, fryzjera czy kosmetyczki, mimo że – jak podaje GUS - ci dość mono podnieśli ceny, bo o 15,7 proc. r/r.

Dane pokazują, jak trudne dla fryzjerów i kosmetyczek były pierwsze pandemiczne miesiące. W październiku 2021 r. ich zaległy dług był już o 17 proc. wyższy niż w marcu 2020 r. i wynosił 101 mln zł.

Czytaj też: Branża beauty z coraz większym zadłużeniem. Sytuację może pogorszyć ostatni kwartał roku

Wówczas nastroje nie były optymistyczne, szybko jednak uległo to zmianie. Polacy tłumnie wrócili do salonów i gabinetów urody i umożliwili zatrzymanie szybko nakręcającej się spirali zadłużenia. W efekcie, w ciągu ostatnich 12 miesięcy, dynamika przyrostu zobowiązań uległa już spowolnieniu i wyniosła 7 proc., a zaległy dług w październiku wyniósł niespełna 109 mln zł.

– Z całą pewnością możemy stwierdzić, że mamy w Polsce do czynienia z tzw. efektem szminki, czyli mechanizmem polegającym na zmianie preferencji konsumentów. Widocznie zmniejsza się konsumpcja dóbr luksusowych o dużej wartości przy jednoczesnym wzroście konsumpcji tych relatywnie tańszych luksusowych produktów i usług. Jeżeli nie stać mnie na drogą wycieczkę to swój status podkreślę chociażby wizytą weekendową w SPA – mówi prof. Waldemar Rogowski, główny analityk BIG InfoMonitor (Grupy BIK)

Trend obserwujemy także w danych GUS. W październiku 2022 r. największe wzrosty sprzedaży detalicznej r/r można było zaobserwować w przypadku odzieży i obuwia (14,3 proc.) oraz kosmetyków i leków (8,4 proc.). Spadła natomiast sprzedaż samochodów i motocykli.

– Branża beauty, mimo rynkowych zawirowań, może odetchnąć z ulgą i w miarę optymistycznie patrzeć w najbliższą przyszłość – podsumowuje analityk BIG InfoMonitor.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
26.06.2024 09:36
Hollywood Hair otworzy salon w Rzeszowie i wprowadza nową metodę przedłużania włosów
Klaudia Duszyńska walczy o ekspansję marki Hollywood Hair.Klaudia Duszyńska
Hollywood Hair, znana marka specjalizująca się w przedłużaniu włosów, ogłosiła otwarcie nowego salonu w Rzeszowie we wrześniu br. Będzie to trzynasty salon firmy w Polsce, a w sumie piętnasty na świecie, licząc z planowanym otwarciem salonu w Londynie w lipcu. Oprócz rozszerzenia sieci salonów, Hollywood Hair wprowadziło nową, autorską metodę przedłużania włosów „Blend 1:1”, która zyskała popularność wśród znanych osobistości medialnych.

Hollywood Hair zdobyło uznanie konsumentek i konsumentów dzięki stosowaniu nowoczesnych technik oraz wysokiej jakości włosów naturalnych. Nowa metoda „Blend 1:1” polega na precyzyjnym mieszaniu od czterech do sześciu odcieni włosów w jednym pasemku, co pozwala na uzyskanie trójwymiarowego koloru i optycznej objętości. Dzięki temu klientki mogą cieszyć się względnie naturalnym i unikalnym wyglądem swoich włosów. Metoda ta jest stosowana wyłącznie w salonach Hollywood Hair.

Założycielka Hollywood Hair, Klaudia Duszyńska, podkreśla, że decyzja o otwarciu nowego salonu w Rzeszowie wynika z rosnącego zapotrzebowania na usługi profesjonalnego przedłużania włosów w Polsce.

Uruchomienie salonu w Rzeszowie będzie następnym krokiem w ekspansji naszej firmy na rodzimym rynku. To będzie nasz trzynasty polski salon, ale na pewno nie ostatni. Mogę zdradzić, że już rozglądamy się za kolejnymi potencjalnymi lokalizacjami, w których moglibyśmy rozpocząć działalność. Moda na przedłużanie włosów rozwija się od kilku lat i naszym zdaniem z takiej usługi będzie chciało korzystać coraz więcej kobiet, a my chcemy wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom

- zaznacza Duszyńska.

Hollywood Hair oferuje nie tylko przedłużanie włosów, ale również konsultacje trychologiczne, własne kosmetyki, suplementy i akcesoria do stylizacji włosów. W planach firmy jest dalsza ekspansja zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym, co potwierdza otwarcie salonu w Londynie, pierwszego polskiego salonu specjalizującego się w przedłużaniu włosów w Wielkiej Brytanii.

Czytaj także: Aplikacja Hollywood Hair już gotowa. Można w niej „przymierzyć” włosy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Aplikacja Hollywood Hair już gotowa. Można w niej „przymierzyć” włosy
Aplikacja Hollywood Hairfot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Hollywood Hair, firma specjalizująca się w przedłużaniu włosów, uruchomiła aplikację, w której można zrobić zakupy, skorzystać z konsultacji i „przymierzyć” różną długość i kolor włosów. Narzędzie opracowano przy zastosowaniu sztucznej inteligencji oraz technologii rozszerzonej rzeczywistości.

Jak informowaliśmy, firma Hollywood Hair, przygotowywała się do uruchomienia aplikacji mobilnej umożliwiającej przymierzanie włosów poprzez wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i wirtualnej rzeczywistości. Aplikacja Hollywood Hair App właśnie ruszyła i już można z niej korzystać.

Aplikacja daje dostęp do produktów do stylizacji pielęgnacji włosów oferowanych przez markę (sklep); można obejrzeć w niej tutoriale pokazujące, jak doczepiać, układać i stylizować włosy; obejrzeć transformacje po przedłużeniu włosów. Dostępna jest też lista salonów Hollywood Hair oraz blog z informacjami m.in. o prowadzonych przez markę konkursach.

Atrakcją jest możliwość wirtualnego przymierzenia włosów. Po wgraniu swojego zdjęcia można wybrać kolor i charakter fryzury – włosy proste, falowane, kręcone – i obejrzeć jak wygląda się w nich z każdej strony. Funkcja ta jest dostępna po zalogowaniu się do aplikacji. Podobnie jak profil klienta – lista zakupów. Aplikacja umożliwia także umawianie wizyt w salonach.

Menu i opisy produktów w aplikacji są dostępne w j. angielskim.  

Narzędzie powstało we współpracy Hollywood Hair z DesignoWeb - firmą informatyczną z siedzibą w Delhi w Indiach. Prace nad aplikacją trwały 11 miesięcy. Aplikacja  jest dostępna na AppStore i GoogleStore w Polsce i na Wyspach Brytyjskich. Dodatkowo firma wprowadziła rozbudowany system CRM do zarządzania swoimi salonami, który jest w pełni zintegrowany z aplikacją

Salony Hollywood Hair działają w Polsce. Marka przygotowuje się jednak do wejścia na zagraniczne rynki. Pierwszy salon planuje otworzyć w lipcu br. w Londynie, a w przyszłości stworzyć w Wielkiej Brytanii sieć podobną do funkcjonującej w Polsce. Jeden salon prowadzi także w hiszpańskiej Maribelli.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2024 21:47