Kosmetyki należą do najczęściej podrabianych produktów. Charakterystyczne dla branży jest także zjawisko produktów łudząco podobnych. Jest wielu chętnych do podszycia się pod markę, która jest znana i rozpoznawalna. Proceder nasila się na skutek szybkiego rozwoju internetowego handlu – wprowadzenie produktu do sprzedaży stało się łatwiejsze, tak samo jak kradzież wizerunku czy nawet tożsamości marki.
Wyzwania związane z ochroną marki i praw jej twórców dotyczą wszystkich przedsiębiorców, niezależnie od tego, jakie miejsce w łańcuchu produkcyjno-dystrybucyjnym zajmują. Pierwsze wyzwania zaczynają się na już na etapie tworzenia marki. W kolejnych etapach dotyczą wprowadzania produktu na rynek, do sieci sprzedaży. Podstawą w działaniu każdej firmy jest zabezpieczenie swojej marki i produktów przed kopiowaniem. W interesie producenta, importera, dystrybutora, a także detalisty leży także zabezpieczenie się przed oferowaniem produktów, które naruszają prawa innych przedsiębiorców.
Już 23 września br. o godz. 10.00 zapraszamy na bezpłatny webinar organizowany wraz z kancelarią GKR Legal.
Podczas wydarzenia radca prawny Anna Gołębiowska, partner w kancelarii GKR Legal oraz Katarzyna Fiedeń, adwokat, GKR Legal poruszą następujące zagadnienia:
• Zasady ochrony znaków towarowych.
• Jak ustrzec się problemów związanych z rejestracją i wprowadzeniem nowej marki na rynek? Co sprawdzać?
• Jakie funkcje pełni znak towarowy? Jaką ma wartość z perspektywy firmy i marki?
• Czy znak towarowy można zastrzec na wyłączność?
• Jak działa ochrona znaku towarowego w Unii Europejskiej i poza Unią Europejską.
• Jak chronić znak po rejestracji i jakie podejmować kroki w przypadku naruszenia znaku?
• Czy dystrybutor lub detalista ponoszą odpowiedzialność za wprowadzenie do obrotu produktów naruszających znaki towarowe?
• Ochrona znaku towarowego w e-commerce.
Głos w dyskusji zabiorą także eksperci: Janina Karasek, marketing director, Primavera Parfum; Patrycja Sas-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej; Cezary Sowiński, public policy manager, Amazon; Maciej Tygielski, członek zarządu, Modern Commerce; Małgorzata Włodarczyk, dyrektor marketingu, Eurus, ekspert od wizerunku marek, coach marketerów. Porozmawiamy o problemie ochrony marki na tle danych mówiących o intensywnym rozwoju internetowej sprzedaży.