Do niedawna brakowało regulacji czy wytycznych, które pozwoliłyby określić faktyczny poziom „naturalności” kosmetyków. Jednak w 2017 roku Międzynarodowa Organizacji Standaryzacyjna ISO opublikowała normę, która reguluje zasady określania naturalności i organiczności w skali globalnej. To właśnie tym zasadom poświęcone będzie kolejne spotkanie z cyklu „Dobre Praktyki Reklamy Kosmetyków” organizowane przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, które odbędzie się już 20 listopada br.
Kosmetyki naturalne i organiczne to kategoria, która w ostatnim czasie notuje ogromną dynamikę wzrostu na poziomie nawet kilkudziesięciu procent rok do roku. Na tak kuszący kawałek rynku wielu graczy ma ogromny apetyt, choć często z naturalnością niewiele wspólnego. Dotychczas brakowało regulacji czy wytycznych, które pozwoliłyby określić faktyczny poziom „naturalności” kosmetyków.
Jednak w 2017 roku Międzynarodowa Organizacji Standaryzacyjna ISO opublikowała normę, która reguluje zasady określania naturalności i organiczności w skali globalnej. Jest to wymóg uzupełniający rozporządzenie 1223/ 2009/WE oraz wskazówka dla tworzenia etycznych deklaracji marketingowych.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom sektora Związek organizuje kolejne wydarzenie z serii „Dobre Praktyki Reklamy Kosmetyków”. Tym samym jest to jedno z pierwszych wydarzeń poświęcone wyliczaniu „naturalności i organiczności” wg normy ISO16128-2:2017 Cosmetics - Guidelines on technical definitions and criteria for natural and organic cosmetic ingredients - Part 2: Criteria for ingredients and products.
Norma ta jest uzupełnieniem do wydanej w lutym 2016 roku normy ISO 16128-1:2016 Preview Guidelines on technical definitions and criteria for natural and organic cosmetic ingredients and products - Part 1: Definitions for ingredients. Część pierwsza zawiera wytyczne dotyczące definicji składników. ISO 16128-2: 2017 rozbudowuje i wzmacnia ISO 16128-1.
Druga część seminarium poświęcona będzie również tzw. „deklaracjom z pogranicza”. Z głosów firm członkowskich oraz opinii instytucji nadzoru wynika, że budzą one szereg wątpliwości uczestników rynku.
Swoją wiedzę i ekspertyzę przekażą podczas konferencji światowej klasy eksperci, tacy jak Anne Dux (FEBEA); Michel Philippe (L’Oreal France), Carmen Esteban (Stanpa), Gerald Renner(Cosmetics Europe), Izabela Burzyńska (GIS) i Ewa Starzyk (Kosmetyczni.pl).
Wydarzenie jest kierowane zarówno do specjalistów z działów techniczno-legislacyjnych, jak i marketingu.
Więcej informacji na stronie: kosmetyczni.pl