Unilever potwierdził, że planuje zmienić nazwę swojej marki do pielęgnacji skóry Fair & Lovely, po tym, jak uznał, że jej marketingowy język sugeruje „szczególny ideał piękna”.
Anglo-holenderski koncern FMCG został wezwany do zlikwidowania swojej marki Fair & Lovely w następstwie ruchu Black Lives Matter. Koncern musiał zmierzyć się z petycjami organizacji Change.org, która apelowała o rezygnację z tej wybielającej marki kosmetyków, dostępnej w całej Azji. Wcześniej z kosmetyków wybielających zrezygnowała marka Neutrogena należąca do Johnson&Johnson.
Jedna z petycji wzywała firmę do zaprzestania produkcji i marketingu marki Fair & Lovely, jednocześnie prosząc Unilever o wydanie oświadczenia „uznającego rolę, jaką marka Fair & Lovely odegrała w indoktrynującym nastroju przeciw czarnoskórym."
Unilever to nie jedyny gigant wezwany do zaprzestania produkcji kremów o działaniu "wybielającym" skórę. Podobne apele skierowano do Johnson & Johnson, Procter & Gamble i marki Garnier L'Oréala. W efekcie Johnson & Johnson poinformował, że zaprzestanie sprzedaży swoich produktów o działaniu wybielającym Clean & Clear w Indiach, a także linii Neutrogena Fine Fairness, która jest sprzedawana w Azji i na Bliskim Wschodzie.