StoryEditor
Prawo
19.05.2023 00:00

Sprzedaż netto Bath & Body Works spadła o 4 proc. w pierwszym kwartale 2023 r

Znany producent produktów pielęgnacyjnych, higienicznych i świec, Bath & Body Works, zanotował 4 proc. spadek sprzedaży rok do roku. / materiały marketingowe Bath & Body Works
Globalna firma kosmetyczna Bath & Body Works Inc. ogłosiła wyniki za pierwszy kwartał 2023 roku. Zgłoszona sprzedaż netto wyniosła 1,396 miliardów dolarów w pierwszym kwartale zakończonym 29 kwietnia 2023 r., co oznacza spadek o 4 proc. w porównaniu ze sprzedażą netto w wysokości 1,450 miliardów dolarów w pierwszym kwartale zakończonym 30 kwietnia 2022 r.

Spółka odnotowała zysk na rozwodnioną akcję w wysokości 0,35 dolara za pierwszy kwartał 2023 r., w porównaniu do 0,64 dolara w tym samym okresie poprzedniego roku. Dochód operacyjny w pierwszym kwartale wyniósł 181 milionów dolarów w porównaniu do 280 milionów dolarów w zeszłym roku, a zysk netto wyniósł 81 milionów dolarów w porównaniu do 155 milionów dolarów w ubiegłym roku.

Gina Boswell, CEO Bath & Body Works, skomentowała: - Osiągnęliśmy sprzedaż w pierwszym kwartale zgodnie z naszymi oczekiwaniami, a nasz EPS był lepszy, niż oczekiwaliśmy, ponieważ dostrzegliśmy korzyści z naszej pracy nad poprawą marży towarowej, a także wczesne korzyści z optymalizacji kosztów.

Spółka zaktualizowała swoją całoroczną prognozę, aby odzwierciedlić lepsze niż oczekiwano wyniki finansowe oraz wpływ zysku na wcześniejszą spłatę zadłużenia w pierwszym kwartale. Na rok fiskalny 2023 firma podtrzymuje swoją prognozę stałej sprzedaży netto na średnio jednocyfrowy spadek w porównaniu z 7,560 miliardów dolarów w 2022 r. Firma spodziewa się, że sprzedaż netto w drugim kwartale spadnie od niskiej do średniej jednocyfrowej w porównaniu z 1,618 miliarda dolarów w drugim kwartale 2022 roku.

Bath & Body Works LLC. to amerykańska sieć sklepów detalicznych, która sprzedaje mydła, produkty pielęgnacyjne i higieniczne, balsamy, zapachy i świece. Została założona w 1990 roku w New Albany w stanie Ohio i od tego czasu rozszerzyła swoją działalność na 6 kontynentów; sklepy Bath & Body Works w Polsce znajdują się w centrach handlowych Złote Tarasy (Warszawa), Forum Gdańsk, Silesia City Center (Katowice), Galeria Krakowska i CH Manufaktura (Łódź).

Czytaj także: Gina Boswell dyrektorem generalnym Bath & Body Works

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
11.04.2025 11:27
UOKIK: Skontrolowano oznakowania detergentów, 16 proc. partii z nieprawidłowościami
Shutterstock

W 2024 roku Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Olsztynie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu przeprowadziły kontrolę oznakowania detergentów dostępnych na rynku. Łącznie sprawdzono 123 partie produktów, w tym proszki, płyny i kapsułki do prania, środki do płukania tkanin, detergenty do zmywarek, mleczka i płyny czyszczące (również do WC), środki do mycia różnych powierzchni oraz preparaty do usuwania kamienia i rdzy.

Podstawą do wytypowania placówek były m.in. wcześniejsze wyniki kontroli, monitoring rynku oraz sygnały od konsumentów. Nieprawidłowości stwierdzono u 5 z 31 przedsiębiorców, co oznacza, że dotyczyły one około 16 proc. kontrolowanych podmiotów.

Na 123 sprawdzone partie detergentów, zastrzeżenia dotyczyły 20 z nich. W 15 przypadkach brakowało pełnych oznaczeń w języku polskim, takich jak procentowy skład, instrukcje użycia czy środki ostrożności. Dwie partie nie zawierały informacji o obecności środków konserwujących, jedna – wymaganego ostrzeżenia „UWAGA” przy produkcie niebezpiecznym, a kolejna – danych dotyczących postępowania z opakowaniami i odpadami. W jednym przypadku wykryto przekroczoną datę ważności produktu.

W wyniku kontroli Inspekcja Handlowa przekazała informacje o uchybieniach odpowiednim organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Zdecydowana większość przedsiębiorców wprowadziła działania naprawcze, uzupełniając brakujące oznaczenia. W jednym przypadku nałożono karę w wysokości 1000 zł za brak informacji o systemach zwrotu opakowań i zasadach ich recyklingu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
09.04.2025 15:37
TK Maxx wycofuje wodę toaletową z powodu zagrożenia alergicznego
Byblos Blu

Sieć sklepów TK Maxx poinformowała o wycofaniu z obrotu wody toaletowej Happy Hour marki Byblos Blu. Produkt był dostępny w sprzedaży w sklepach TK Maxx na terenie Polski w okresie od stycznia do marca 2025 roku. Wycofanie dotyczy konkretnych partii, oznaczonych kodami 898369, 898374 oraz 898382, które można znaleźć zarówno na metkach, jak i paragonach zakupowych.

image
Byblos Blu
Decyzja o wycofaniu została podjęta z uwagi na obecność w produkcie związku chemicznego o nazwie karboksyaldehyd hydroksyizoheksylo-3-cykloheksenowy (znanego także jako Lyral lub HICC). Substancja ta została zakazana w kosmetykach na terenie Unii Europejskiej ze względu na potencjalne ryzyko wywołania reakcji alergicznych, szczególnie u osób uczulonych na ten składnik.

Konsumenci, którzy nabyli wycofywany produkt, powinni natychmiast zaprzestać jego stosowania. Wodę toaletową można zwrócić w dowolnym sklepie TK Maxx, gdzie klient ma prawo do pełnego zwrotu kosztów zakupu lub wymiany produktu na inny.

W celu uzyskania dodatkowych informacji klienci mogą skontaktować się z obsługą klienta TK Maxx pod numerem telefonu 0048 22 551 07 27 lub adresem e-mail [email protected]. TK Maxx apeluje również o poinformowanie znajomych i rodziny o wycofaniu produktu. Sprawa została oznaczona numerem referencyjnym PRSP260007 (TK PL), a informacja będzie widoczna w sklepach do 26 czerwca 2025 roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. kwiecień 2025 16:59