![Urządzenie Colorsonic zostało zaprezentowane jako prototyp już w 2022 r.](https://static.wiadomoscikosmetyczne.pl/images/2024/06/10/o_538956_1280.png)
Prawie wszystkie regiony i oddziały odnotowały spadek sprzedaży w drugim kwartale i pierwszym półroczu, ale były promyki nadziei w tej sytuacji - na przykład Active Cosmetics odnotował wzrost sprzedaży o 4,3 proc. w drugim kwartale, przyczyniając się do 9-procentowego wzrostu w pierwszej połowie w porównaniu z danymi z 2019 r. w tym samym okresie. Z kolei w kategorii produktów profesjonalnych o podobnej wielkości odnotowano spadek sprzedaży o 21,3 proc.
Pod względem stref geograficznych najbardziej ucierpiała Europa Zachodnia, gdzie sprzedaż spadła o 16,1 proc., podczas gdy nowe rynki straciły skromniejsze 6,9 proc., głównie dzięki niewielkiemu 3,9 proc. spadkowi w regionie Azji i Pacyfiku, któremu L'Oréal przypisuje silny wzrost w Chinach kontynentalnych (+ 17,5 proc.)
Jean-Paul Agon, prezes i dyrektor generalny koncernu tak skomentował te wyniki: - Grupa L'Oréal wykazała się dużą odpornością w pierwszej połowie 2020 roku, naznaczonej kryzysem pandemii Covid-19. Na konsumpcję produktów kosmetycznych w tym okresie duży wpływ miało zamknięcie milionów punktów sprzedaży (salonów fryzjerskich, perfumerii, domów towarowych, sklepów na lotniskach itp.), Co spowodowało prawdziwy kryzys podaży, a nie popytu, wśród konsumentów czasowo, bo nie można było kupić produktów i usług.
- Do drugiej połowy podchodzimy ze świadomością, pewnością siebie i determinacją. Przezroczystość, ponieważ światowy kryzys zdrowotny niestety się nie skończył. Zaufanie, ponieważ apetyt konsumentów na piękno pozostaje nienaruszony, dostęp do punktów sprzedaży powinien być łatwiejszy w przyszłości, a handel elektroniczny będzie się rozwijał. I wreszcie, w drugiej połowie roku rozpoczynamy agresywny plan wprowadzenia nowych produktów i czynników biznesowych, aby stymulować, we współpracy z naszymi partnerami handlowymi, powrót konsumpcji produktów kosmetycznych. Dlatego jesteśmy zdeterminowani, aby prześcignąć rynek, ponownie znaleźć ścieżkę rozwoju, jeśli pozwolą na to warunki sanitarne i zapewnić solidną rentowność - dodał szef francuskiego koncernu.