Japoński gigant kosmetyczny odnotował zysk netto w wysokości 1,4 miliarda jenów za trzy miesiące kończące się 31 marca, w porównaniu do zysku netto w wysokości 33,5 miliarda jenów odnotowanego w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Zysk operacyjny również gwałtownie spadł, o 83,3 procent do 6,5 miliarda jenów ( 38,9 miliarda jenów rok wcześniej).
W oświadczeniu Shiseido poinformował, że taki wynik był spowodowany „spadkiem marż wynikającym z niższej sprzedaży i niekorzystnego asortymentu produktów w porównaniu z szybkimi środkami oszczędnościowymi w odpowiedzi na szybkie pogorszenie się otoczenia rynkowego”.
We wszystkich ośmiu działach biznesowych firmy odnotowano straty, podczas gdy w Japonii, największym rynku, odnotowano spadek sprzedaży o 21,2 procent, sprzedaż w Chinach spadła o 15,2 procent, a w Azji i Pacyfiku o 20,3 procent do 15,1 miliarda jenów. Sprzedaż e-commerce w Chinach wzrosła w tym okresie o 25 procent, podczas gdy w Shiseido Americas odnotowano spadek o 15,9 procent.
Firma wycofała się ze swoich całorocznych wytycznych na rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2020 r., stwierdzając: „W przyszłości wyniki biznesowe nadal są niepewne, podobnie jak rozprzestrzenianie się wirusa i harmonogram wznowienia działalności gospodarczej z powodu środków regulacyjnych podjętych w każdym kraju. Obecnie bardzo trudno jest ocenić trendy i wpływ tych nieprzewidywalnych czynników ”.
Shiseido obciążył winą za tak duże spadki pandemię COVID-19. Mówiąc o swoim japońskim oddziale, firma przekazała w oświadczeniu: „W Japonii nastroje konsumpcyjne spadły z powodu rozprzestrzeniania się COVID-19 i wynikającej z tego tendencji do pozostania w domu, a także skrócenia godzin pracy lub czasowego zamknięcia sklepów detalicznych. Wpłynęło to negatywnie na sprzedaż, głównie marek prestiżowych i kosmetycznych. Ponadto gwałtowny spadek liczby zagranicznych turystów w Japonii doprowadził do znacznego spadku popytu wewnętrznego ”.