Oznacza to, że negatywny wpływ COVID-19 na ten koncern kosmetyczny wynosi około 54 mln dolarów, a sprzedaż spadła o 6,5 proc. według stałej waluty. Revlon okazał się być firmą, która najdotkliwiej odczuła spadki sprzedaży o 25,1 proc., podczas gdy wyższa sprzedaż netto dezodorantu Mitchum pomogła temu pionowi portfolio odnotować bardziej umiarkowany spadek - o 4,4 proc.
Sprzedaż Elizabeth Arden spadła o 12,3 proc. z powodu powszechnego zamykania centrów handlowych, chociaż sprzedaż produktów do pielęgnacji skóry Ceramid była główną atrakcją, która pomogła zmniejszyć straty w sprzedaży.
- Chociaż w pierwszym kwartale 2020 r. znaczący wpływ na naszą działalność miała trwająca globalna pandemia COVID-19, podjęliśmy agresywne kroki w celu złagodzenia tych efektów i mamy pewność, że osiągniemy dobrą pozycję, aby kontynuować naszą transformację i utrzymać pozycję lidera w kategorii urody. Piękno to prężny przemysł i już widzimy oznaki powrotu do silnej sprzedaży w Chinach i na innych rynkach - skomentowała Debbie Perelman, prezes i dyrektor generalna Revlon.
- Elizabeth Arden, e-commerce i nasze produkty do pielęgnacji ciała, w tym koloryzacja włosów Revlon, również utrzymały swoją siłę pomimo globalnego zamknięcia kluczowych rynków. W tym kwartale nasza działalność e-commerce wzrosła o około 47 proc. i stanowiła ponad 12 proc. naszej całkowitej sprzedaży netto, prawie dwukrotnie podwajając skalę naszej działalności e-commerce od pierwszego kwartału 2019 r. Dzięki usprawnionej działalności, niższym kosztom i silniejszemu bilansowi, jesteśmy przekonani, że Revlon będzie w stanie przetrwać kryzys pandemiczny, nadal służyć naszym konsumentom i klientom oraz zwiększać wartość dla wszystkich naszych interesariuszy - powiedziała.
Revlon poinformował o „znaczącym wpływie” na bieżący GVC, chociaż przed COVID-19 prawie nie prosperował, a sprzedaż rutynowo spadała w wysokich liczbach jednocyfrowych, co skłoniło firmę do ogłoszenia szerokiego planu restrukturyzacji i refinansowania w marcu br.