Revlon przedstawił wyniki za czwarty kwartał roku fiskalnego 2022. Amerykański producent kosmetyków do makijażu odnotował spadek sprzedaży netto o 4,1 procent do 4589,8 mln USD w ciągu trzech ostatnich miesięcy 2022 roku w porównaniu z tym samym okresem rok temu. Przez cały rok sprzedaż spadła o 4,7 procent do 1980,4 mln USD.
Zgodnie z raportem firmy Revlon, strata netto w czwartym kwartale 2022 r. wyniosła 178,5 mln USD, w porównaniu z 9,9 mln USD w okresie poprzedniego roku. Firma twierdzi, że była ona spowodowana głównie opłatami w sądzie upadłościowym w wysokości 172,7 mln USD. Pod koniec lutego dłużnicy spółki złożyli plan reorganizacji, a rozprawa w celu jego potwierdzenia jest zaplanowana na 3 kwietnia 2023 r. Zgodnie z propozycją mają wyjść z upadłości jako firma prywatna.
Czytaj też: Umowa upadłościowa Revlon poddana pod głosowanie
Spadek w Revlonie był najbardziej odczuwalny w marce Revlon, gdzie zysk gwałtownie spadł z 41,5 mln USD w IV kw. 2021 r. do 26,9 mln USD w IV kw. 2022 r. Elizabeth Arden odnotowała niewielki wzrost, osiągając 20,7 mln USD. Natomiast segment perfum odnotował wzrost z 21,5 mln USD w czwartym kwartale 2021 r. do 26,4 mln USD tym samym okresie 2022 r.
Czytaj też: Kolejne kłopoty Revlona: klienci i klientki twierdzą, że produkty marki powodują nowotwory