GIF wydał trzy decyzje dotyczące produktów z portfela spółki Aflofarm Farmacja Polska nakazujące w trybie natychmiastowym wstrzymanie reklam. Pierwsza dotyczy syropu Lipomal, a dwie pozostałe: Neosine Forte 500 mg i Neosine Forte 1000 mg. W ocenie regulatora zawarte w spocie telewizyjnym Lipomalu stwierdzenie: „Do tego Lipomal jest tak bezpieczny, że można go stosować już po pierwszym roku życia. Lipomal bez gorączki. Bez obaw” może sugerować, że preparat można podawać bez ograniczeń dzieciom, które ukończyły pierwszy rok życia.
Według GIF, sformułowanie to wprowadza w błąd, ponieważ w zatwierdzonej ulotce preparatu napisano, że dzieci w wieku od 1 do 3 lat mogą zażywać Lipomal po konsultacji lekarskiej, 2-3 razy na dobę w dawkach po 5 ml. Urząd zwrócił także uwagę na użyte w reklamie stwierdzenie: „Lipomal to jedyny taki naturalny lek, który zwalcza gorączkę”. W ocenie inspektoratu, sformułowanie to wskazuje na naturalne pochodzenie syropu. Tymczasem Prawo farmaceutyczne zabrania stosowania w komunikatach reklamowych treści, które sugerują, że stosowanie danego produktu wynika z jego naturalnego pochodzenia.
Z kolei, w przypadku obu reklam Neosine Forte, Główny Inspektorat Farmaceutyczny uznał za niezgodne z prawem wykorzystanie w nich wizerunku osób, które mogą być postrzegane jako posiadające wykształcenie medyczne lub farmaceutyczne (np. lekarzy, farmaceutów itp.). Instytucja zwróciła uwagę, że akcja reklamy toczy się w aptece, a o zaletach produktu przekonuje osoba ubrana w biały fartuch - odbiorca spotu może myśleć, że jest to pracownik apteki.
Wezwany przez GIF do złożenia wyjaśnień Aflofarm tłumaczył, że żadne prawo nie zabrania umiejscowienia akcji reklamy w aptece, a bohaterka spotu nie ma na sobie białego fartucha, tylko białą marynarkę. Główny Inspektorat Farmaceutyczny nie przyjął jednak tych argumentów.