Do KER wpłynęła skarga na producenta szamponu i serum marki Skrzypovita o wprowadzanie konsumentów w błąd, gdyż w reklamie fryzjer przekonuje klientki, że kosmetyki tej marki są naturalne i zapobiegają wypadaniu włosów.
W ocenie skarżącego, „w reklamie fryzjer stylista mówi, że klientki jej się pytają, co zrobić żeby włosy były zdrowe i nie wypadały i styliska mówi w reklamie, że najlepsza jest odpowiednia pielęgnacja kosmetykami, najlepiej naturalnymi i wtedy poleca skrzypovite. Ta reklama może wprowadzać w błąd - fryzjer mówi, że kosmetyki skrzypovita są naturalne, a nie są! (pisownia oryginalna)”– napisano w piśmie do KER.
Przedstawiciel producenta Skrzypovity w odpowiedzi na skargę zaprzeczył wszystkim zarzutom sformułowanym w skardze konsumenckiej.
„Reklama telewizyjna szamponu i serum Skrzypovita PRO przedstawiająca fryzjerkę stylistkę, która poleca dla właściwej pielęgnacji wypadających włosów kosmetyki naturalne, nie wprowadza konsumenta w błąd, jak również nie wykorzystuje braku wiedzy i doświadczenia odbiorcy. Odnosząc się do zarzutu, że reklamowany produkt nie jest produktem naturalnym - po analizie składu produktów należy stwierdzić, że jest to daleko idąca nadinterpretacja przyjęta bezkrytycznie przez skarżącą stronę, która prawdopodobnie nie sprawdziła składu szamponu i serum Skrzypovita PRO”.
Zespół orzekający KER nie dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy. Nie dopatrzył się także treści nadużywających zaufania odbiorców lub wykorzystujących ich brak doświadczenia lub wiedzy, ani treści wprowadzających odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanych produktów.