
Kategoria "Higiena" była szczególnie atrakcyjna dla konsumentów ze wzrostem przychodów o 13,9 proc. podczas gdy zdrowie odnotowało skromniejszy, ale nadal istotny wzrost o 8,8 proc. Zysk operacyjny grupy wzrósł o ponad 15 proc., podczas gdy zysk na akcję spadł o 14,5 proc.
- Świat zmienił się nie do poznania w 2020 roku. COVID-19 prawdopodobnie będzie z nami w dającej się przewidzieć przyszłości, a jako społeczeństwo wprowadzamy nowe praktyki higieniczne, aby chronić nasz styl życia. Cel naszej firmy, czyli ochrona, leczenie i pielęgnacja w nieustannym dążeniu do czystszego i zdrowszego świata, nigdy nie był bardziej istotny, a wysiłki naszych ludzi nigdy nie były ważniejsze. Jestem im niezmiernie wdzięczny - powiedział Laxman Narasimhan, dyrektor generalny koncernu Reckitt Benckiser.
Dzięki największemu portfolio marek środków do dezynfekcji powierzchni, w tym znanym markom do pielęgnacji domu i utrzymywania czystości, angielski koncern jest dobrze przygotowany do wykorzystania trendu czystości wywołanego przez pandemię COVID-19.