Rada Etyki Mediów rozpatrzyła skargę Cosmed Group, właściciela marki Apart Natural, dotyczącą programu Katarzyny Bosackiej zatytułowanego "Co nas truje: żele i płyny do mycia" nadanego w marcu br. Firma zarzuciła jej, że zachwalała wyłącznie wyroby jednego tylko producenta, Laboratorium Naturella Sp. z o. o., krytykując wszystkie inne prezentowane kosmetyki, wśród nich te pochodzące z jej firmy.
”Kilka tygodni po emisji tego programu pani Bosacka związała się umową ze spółką Laboratorium Naturella, w ramach której została ambasadorką marek OnlyBio i OnlyEco. Taka sekwencja zdarzeń stawia pod jeszcze większym znakiem zapytania bezstronność i obiektywizm pani Bosackiej i TVN Style, i sprawia wrażenie, iż przedstawienie w programie w złym świetle konkurentów Laboratorium Naturella Sp. z o. o. było początkiem kampanii reklamowej tej spółki i pani Bosackiej, nie zaś obiektywnym i bezstronnym programem publicystycznym" - napisali w skardze do Rady Etyki Mediów przedstawiciele Cosmed Group.
REM w pełni zgodziła się z przedstawionymi w skardze zarzutami. Stwierdziła, że w swoim programie Katarzyna Bosacka naruszyła trzy zasady zapisane w Karcie Etycznej Mediów: zasadę obiektywizmu (która wymaga od dziennikarza rzetelnego przedstawiania rzeczywistości, niezależnie od swoich poglądów) zasadę uczciwości(zakładającą nieuleganie wpływom), oraz zasadę pierwszeństwa dobra odbiorcy (podstawowe prawa czytelników, widzów, słuchaczy są nadrzędne wobec interesów redakcji, dziennikarzy, wydawców, producentów i nadawców).
Dziennikarka, związana ze stacją TVN Style od 13 lat, została w maju ambasadorką ekologicznych marek OnlyBio i OnlyEco z portfolio firmy Laboratorium Naturella, co było zabronione w umowie z TVN, dlatego stacja rozstała się z nią w trybie nagłym.