Amerykański gigant w dziedzinie higieny osobistej zapowiedział, że jest na dobrej drodze do osiągnięcia rocznej prognozy między 5 a 6 proc. w roku fiskalnym 2021, w porównaniu do wcześniejszej 3 do 4 proc.
W jego opinii marki takie jak Ariel, Bounty, Tampax, Pampers i Head & Shoulders będą kontynuować wzrost po wprowadzeniu szczepionek.
Przychody P&G w drugim kwartale, napędzane chęcią zakupu produktów do sprzątania, golenia i stylizacji, wzrosły o 8 proc., a firma przewiduje, że jej skorygowane zyski wzrosną o 8 do 10 proc. w porównaniu z poprzednim celem wynoszącym 5 do 8 proc.
W tym kwartale odnotowano wzrost w zakresie pielęgnacji niemowląt, kobiet i rodziny o 6 proc., podczas gdy ilość urządzeń do pielęgnacji wzrosła o 20 proc. Segment kosmetyków wzrósł o 5 procent.
Nakaz pozostawania w domu w domu spowodował gwałtowny wzrost sprzątania i prac domowych, a także boom na produkty do stylizacji higieny osobistej i trendy te znalazły odzwierciedlenie w wynikach finansowych Procter & Gamble.
Patrząc w przyszłość i analizując, czy swoboda przemieszczania się po wprowadzeniu szczepionek wpłynie na rosnącą sprzedaż, dyrektor operacyjny firmy i dyrektor finansowy firmy Jon Moeller jako przykład podał 12-procentowy wzrost w Chinach, choć kraj ma bardzo niewiele przypadków COVID.