Francuski dom luksusowy Hermès ma wypłacić jednorazową premię na koniec roku w wysokości 4000 euro każdemu ze swoich 19 700 pracowników po wzroście sprzedaży o 23 proc. rok do roku w czwartym kwartale. Axel Dumas przedstawił premie na koniec roku na spotkaniu z analitykami, a także ujawnił plany utrzymania rekrutacji w dwóch nowych zakładach produkcyjnych we Francji. Z całorocznymi przychodami w 2022 roku, które wzrosły o 29 procent do 11,6 miliarda euro, luksusowy dom wynagradza pracowników dzięki „bardzo dobremu” 2022 roku i rekordowym zyskom.
Zdaniem kierownictwa spółki, wypłata tej premii wpisuje się w politykę „podziału wartości” i idzie w parze ze wzrostem dywidendy wypłacanej akcjonariuszom. Hermès, którego akcje są wyceniane na giełdzie w Paryżu na 1749 euro, zwiększa swoją dywidendę do 13 euro, w porównaniu z 8 euro za rok podatkowy 2021.
W 2022 roku Hermès przeznaczył 518 mln euro na inwestycje, w tym 214 mln euro na sklepy i dystrybucję oraz 192 mln euro na jednostki produkcyjne (52 zakłady we Francji). Marka, która zatrudnia 6000 rzemieślników, twierdzi, że stworzyła 2100 miejsc pracy w ciągu jednego roku, w tym 1400 we Francji. Jej siła robocza podwoiła się w ciągu ostatnich dziesięciu lat.
W portfolio produktowym luksusowego domu mody Hermès znajduje się kolekcja kosmetyków do makijażu oraz zapachów dla niego i dla niej, w tym kultowe już Eau des Merveilles Au Bal des Etoiles, Hermessence Osmanthe Yunnan i Twilly d‘Hermès Eau Poivrée Eau de Parfum.
Czytaj także: Luksusowa marka Hermès wprowadza zapach dla dzieci - Cabriole