StoryEditor
Prawo
11.03.2024 08:00

Nowa prezes Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego

Dr n. chem. Urszula Nadrzycka, prezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, Regulatory Director, Poland & Eastern Europe, Hygiene & Home w Reckitt Benckiser / fot. PSPKD
Dr n. chem. Urszula Nadrzycka została wybrana nową prezes Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego. To ekspertka w obszarze regulacyjnym kosmetyków, detergentów oraz produktów leczniczych. Od roku 2018 pełni funkcję Regulatory Director, Poland & Eastern Europe, Hygiene & Home w koncernie Reckitt Benckiser.

Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego  powołał na stanowisko nową prezes. Została nią dr n. chem. Urszula Nadrzycka. Urszula Nadrzycka jest członkiem zarządu PSPKD od 2013 r.

Dr Urszula Nadrzycka jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego. W 2008 r. obroniła pracę doktorską z obszaru chemii analitycznej, jest także absolwentką studiów Executive MBA prowadzonych przez Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Urszula Nadrzycka od 2004 r. w koncernie Reckitt Benckiser zajmuje się zagadnieniami regulacyjnymi w obszarze kosmetyków, detergentów oraz produktów leczniczych na rynkach polskim oraz Europy Centralnej i Wschodniej. Od 2018 r. pełni funkcję Regulatory Director, Poland & Eastern Europe, Hygiene & Home.

Urszula Nadrzycka jest członkiem zarządu PSPKD od 2013 r.

– Cieszę się obejmując funkcję prezesa, bo bardzo cenię sobie bliską współpracę ze Stowarzyszeniem i doceniam jego rolę w kształtowaniu dobrego otoczenia prawnego dla biznesu i przemysłu. Dobrze działająca organizacja branżowa jest teraz szczególnie potrzebna – zmienia się znakomita większość podstaw prawnych dotyczących wprowadzania na rynek kosmetyków i detergentów. Wiele z nich ma tło środowiskowe. Zmienią się w przyszłości liczne obowiązki, jakie prawo nakłada na firmy. Pojawi się też wiele nowych. Razem możemy mieć aktywny wkład w kształtowanie polityki krajowej i europejskiej, aby zapewnić warunki dla innowacyjności i zrównoważonego rozwoju dla przyszłości naszych sektorów i firm – skomentowała Urszula Nadrzycka.

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego (PSPKD) działa od roku 1992. Członkowie Stowarzyszenia (ponad 150 firm) to  producenci i dystrybutorzy, a także sieci handlowe, dostawcy surowców oraz inne firmy współpracujące z branżami kosmetyczną i detergentową – duże, średnie i małe przedsiębiorstwa.

PSPKD jest członkiem międzynarodowych organizacji branżowych: Cosmetics Europe,  Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Mydeł, Detergentów i Środków Czystości (the International Association for Soaps, Detergents and  Maintenance Products) A.I.S.E. oraz Europejskiej Federacji Aerozolowej (European Aerosol Federation) FEA. Jest także członkiem Związku Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP), Krajowej Izby Gospodarczej (KIG) oraz Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.

Dyrektorem Generalnym PSPKD jest dr inż. Anna Oborska.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
11.04.2025 11:27
UOKIK: Skontrolowano oznakowania detergentów, 16 proc. partii z nieprawidłowościami
Shutterstock

W 2024 roku Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Olsztynie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu przeprowadziły kontrolę oznakowania detergentów dostępnych na rynku. Łącznie sprawdzono 123 partie produktów, w tym proszki, płyny i kapsułki do prania, środki do płukania tkanin, detergenty do zmywarek, mleczka i płyny czyszczące (również do WC), środki do mycia różnych powierzchni oraz preparaty do usuwania kamienia i rdzy.

Podstawą do wytypowania placówek były m.in. wcześniejsze wyniki kontroli, monitoring rynku oraz sygnały od konsumentów. Nieprawidłowości stwierdzono u 5 z 31 przedsiębiorców, co oznacza, że dotyczyły one około 16 proc. kontrolowanych podmiotów.

Na 123 sprawdzone partie detergentów, zastrzeżenia dotyczyły 20 z nich. W 15 przypadkach brakowało pełnych oznaczeń w języku polskim, takich jak procentowy skład, instrukcje użycia czy środki ostrożności. Dwie partie nie zawierały informacji o obecności środków konserwujących, jedna – wymaganego ostrzeżenia „UWAGA” przy produkcie niebezpiecznym, a kolejna – danych dotyczących postępowania z opakowaniami i odpadami. W jednym przypadku wykryto przekroczoną datę ważności produktu.

W wyniku kontroli Inspekcja Handlowa przekazała informacje o uchybieniach odpowiednim organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Zdecydowana większość przedsiębiorców wprowadziła działania naprawcze, uzupełniając brakujące oznaczenia. W jednym przypadku nałożono karę w wysokości 1000 zł za brak informacji o systemach zwrotu opakowań i zasadach ich recyklingu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
09.04.2025 15:37
TK Maxx wycofuje wodę toaletową z powodu zagrożenia alergicznego
Byblos Blu

Sieć sklepów TK Maxx poinformowała o wycofaniu z obrotu wody toaletowej Happy Hour marki Byblos Blu. Produkt był dostępny w sprzedaży w sklepach TK Maxx na terenie Polski w okresie od stycznia do marca 2025 roku. Wycofanie dotyczy konkretnych partii, oznaczonych kodami 898369, 898374 oraz 898382, które można znaleźć zarówno na metkach, jak i paragonach zakupowych.

image
Byblos Blu
Decyzja o wycofaniu została podjęta z uwagi na obecność w produkcie związku chemicznego o nazwie karboksyaldehyd hydroksyizoheksylo-3-cykloheksenowy (znanego także jako Lyral lub HICC). Substancja ta została zakazana w kosmetykach na terenie Unii Europejskiej ze względu na potencjalne ryzyko wywołania reakcji alergicznych, szczególnie u osób uczulonych na ten składnik.

Konsumenci, którzy nabyli wycofywany produkt, powinni natychmiast zaprzestać jego stosowania. Wodę toaletową można zwrócić w dowolnym sklepie TK Maxx, gdzie klient ma prawo do pełnego zwrotu kosztów zakupu lub wymiany produktu na inny.

W celu uzyskania dodatkowych informacji klienci mogą skontaktować się z obsługą klienta TK Maxx pod numerem telefonu 0048 22 551 07 27 lub adresem e-mail [email protected]. TK Maxx apeluje również o poinformowanie znajomych i rodziny o wycofaniu produktu. Sprawa została oznaczona numerem referencyjnym PRSP260007 (TK PL), a informacja będzie widoczna w sklepach do 26 czerwca 2025 roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. kwiecień 2025 15:23