Sprzedaż francuskiego koncernu w okresie trzech miesięcy do 31 marca spadła o 0,7 proc. (zgłoszone, 1,6 proc. stała) do 338 milionów euro, poinformował producent i sprzedawca kosmetyków naturalnych, ponieważ koronawirus wpłynął na kanały sprzedaży detalicznej, travel retail i B2B.
L'Occitane szacuje, że łączna strata sprzedaży przypisana COVID-19 wyniosła około 56 mln euro. Zapowiedziała także inicjatywy mające na celu obniżenie kosztów, aby przeprowadzić grupę przez kryzys, w tym 25-procentową obniżkę wynagrodzeń dla dyrektorów i kierownictwa wyższego szczebla, 25-procentową redukcję dywidend, odroczenie inwestycji marketingowych oraz anulowanie lub przełożenie planowanych otwarć i remontów sklepów.
Grupa odnotowała trzy mocne kwartały w roku budżetowym 2020 i dobrą dynamikę sprzedaży w styczniu, zanim na całym świecie wprowadzono restrykcje. Po zamknięciu około 75 proc. sieci sklepów firma przechodzi kolejne straty w roku fiskalnym 2021, chociaż „znaczny wzrost” w handlu elektronicznym, na rynku, w sieci partnerów internetowych i na kanałach telewizyjnych w pewnym stopniu zrekompensował spadek liczby sklepów stacjonarnych.
Reinold Geiger, prezes i dyrektor generalny firmy, powiedział: - Chociaż jest jeszcze za wcześnie, aby ocenić, w jaki sposób pandemia COVID-19 wpłynie na nasze bieżące wyniki, podejmujemy różne kroki w celu zminimalizowania skutków bardzo poważnego pogorszenia koniunktury w biznesie. Obejmuje to optymalizację naszej struktury kosztów przy jednoczesnym zapewnieniu, że utrzymamy zdolność do jak najszybszego wznowienia wzrostu, gdy pozwolą na to warunki. Wierzymy, że nieodłączna siła naszych marek, staranne zarządzanie i nasza pasja do pracy doprowadzą nas z powrotem do rozwoju w przyszłości.