Firma odnotowała trzy kwartały solidnego wzrostu do stycznia 2020 r., przy czym pandemia koronawirusa znacząco wpłynęła na jej działalność biznesową ze względu na restrykcje i ograniczenia, takie jak zakaz podróży, lockdown i zamknięcie sklepów na niektórych kluczowych rynkach grupy.
Wielki kryzys wywołany pandemią uderzył w Chiny, Hongkong, Japonię i travel retail w czwartym kwartale, a sprzedaż L'Occitane en Provence spadła w tym okresie o 12,1 proc. Marka L’Occitane en Provence stanowiła 78,8 proc. sprzedaży grupy w roku budżetowym 2020, w porównaniu z 87,4 proc. w roku budżetowym 2019.
Wielka Brytania i Stany Zjednoczone odnotowały największy wzrost, odpowiednio o 163 proc. i 22,3 proc., z silnym naciskiem na kanały internetowe i kampanie z udziałem celebrytów, które pomogły stworzyć silny wzrost sprzedaży w Chinach w pierwszych trzech kwartałach. Podczas gdy sprzedaż spadła od stycznia do marca z powodu COVID-19, sprzedaż online rosła szybciej.
Chiny zakończyły rok ze stałym wzrostem sprzedaży netto o 10,5 proc., podczas gdy sprzedaż netto w Japonii w Hongkongu spadła o 12,6 proc. w stałym tempie, co było spowodowane trwającymi niepokojami społecznymi i niepewnością dotyczącą pandemii.
Reinold Geiger, prezes i dyrektor generalny L'Occitane, powiedział: - W perspektywie krótkoterminowej będziemy nadal podejmować kroki w celu lepszej kontroli naszej struktury kosztów w niepewnym otoczeniu. Dzięki temu będziemy na dobrej pozycji, aby wyjść z pandemii jeszcze silniejsi. Jesteśmy głęboko przekonani, że nieodłączna siła naszych marek, produktów i działań w internecie pozwoli nam zabezpieczyć naszą rentowność, jednocześnie zapewniając wartość naszym akcjonariuszom.