W odpowiedzi na to nowe rozporządzenie wiele dużych koreańskich hoteli zaczęło już zastępować produkty łazienkowe jednorazowego użytku przedmiotami wielokrotnego użytku, oferując na przykład duże dozowniki szamponu, odżywki i płynu do mycia ciała w pokojach gościnnych.
Hotele średniej wielkości borykają się z problemem kradzieży materiałów eksploatacyjnych, gdy przechodzą na produkty wielofunkcyjne. Kierownik butikowego hotelu w prowincji Gyeonggi skarżył się portalowi Chosun Daily, że niektórzy goście zabierają ze sobą wszystkie produkty o dużej pojemności, które niedawno wymieniono jako udogodnienia. Aby rozwiązać ten problem, wiele hoteli średniej wielkości decyduje się na automaty sprzedające artykuły jednorazowego użytku. Niektóre firmy vendingowe specjalizują się w automatach z gadżetami hotelowymi, umożliwiającymi gościom kupowanie artykułów jednorazowego użytku za pomocą kart kredytowych lub innych metod płatności.
Niektórzy porównują to do przykładów zagranicznych. Tajwan wymaga, aby hotele oferowały 5% zniżki, jeśli goście przyniosą własne przedmioty wielokrotnego użytku, zamiast korzystać z jednorazowych. Według anonimowego sprzedawcy w Korei skuteczniejsze byłoby zapewnianie zachęt w postaci punktów i rabatów klientom, którzy nie korzystają z produktów jednorazowego użytku.
Czytaj także: Minikosmetyki hotelowe zostaną zakazane w ramach inicjatywy ekologicznej UE