Produkty hamujące rozprzestrzenianie się wirusa SARS-COV-2 stały się w dobie pandemii najbardziej poszukiwanymi przez konsumentów. Tylko w tygodniu 23-29 marca 2020 r. sprzedaż żeli antybakteryjnych, według instytutu badawczego Nielsen, wzrosła o 2 tys. proc. Kategoria produktów antybakteryjnych rozwija się i będzie rozszerzana o kolejne rodzaje produktów kosmetycznych, takie jak np. antybakteryjne żele pod prysznic. Należy się spodziewać, że produkty antybakteryjne pozostaną, jako wyodrębniona kategoria, na stałe w puntach sprzedaży.
Niniejsze syntetyczne opracowanie przygotowane przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego systematyzuje wiedzę i objaśnia różnice pomiędzy kosmetycznymi produktami o działaniu antybakteryjnym i produktami biobójczymi do dezynfekcji.
Zebrane informacje są istotne dla firm wprowadzających te grupy produktów do obrotu na polskim rynku – producentów, importerów, dystrybutorów, sieci handlowych i detalistów. Będą przydatne dla dyrektorów zakupów, category managerów oraz sprzedawców detalicznych. Mogą pomóc w poprawnym komunikowaniu konsumentom właściwości dwóch grup produktów: kosmetycznych i biobójczych.
Jako BONUS do pobrania infografika pokazująca różnice między produktem kosmetycznym a produktem biobójczym, którą można wykorzystać w komunikacji z klientami.