
Nowe ułatwienia dla przedsiębiorców przedstawiono podczas seminarium „Ekspansja na rynek izraelski”, które zostało zorganizowane dla polskich przedsiębiorców z branży spożywczej i kosmetycznej przez rozpoczynające działalność Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Tel Awiwie, Polsko Izraelską Izbę Gospodarczą, Departament Handlowy Ambasady Izraela w Polsce i Fundację Jewrnalism.
Jak podkreślał prezes PAIH, Tomasz Pisula, to właśnie wyroby spożywcze i kosmetyczne są najbardziej perspektywicznymi sektorami polsko – izraelskiej współpracy. Wdrażaniem zmian w izraelskim prawie zajmuje się Cosmetic Regulation & Registration Departament w Ministerstwie Zdrowia w Izraelu, którego przedstawiciel odpowiadał podczas seminarium na pytania polskich przedsiębiorców. Na nowe ułatwienia w wejściu na rynek izraelski liczyć mogą również firmy spożywcze.
Jak tłumaczy Klaudia Klimek Przewodnicząca Fundacji Jewrnalism, dotychczas uzyskanie certyfikatów koszerności przez krajowych producentów odbywało się za pośrednictwem odpowiednich instytucji w USA.
Jak zapowiedzieli wspólnie podczas warsztatów szef PAIH Tomasz Pisula oraz minister Jadwiga Emilewicz, działalność biura zostanie oficjalnie zainaugurowana w ciągu miesiąca, podczas misji biznesowej polskich firm do Izraela. Choć oficjalnie czekający na otwarcie, izraelski oddział PAIH już od kilku miesięcy wspiera firmy z obu krajów.
Większość z nich to polskie przedsiębiorstwa, ale i te z Izraela pytają o działalność nad Wisłą. W przypadku polskiego biznesu, najwięcej firm pochodzi z sektora kosmetycznego i spożywczego, ale rynkiem interesują się również spółki technologiczne, głównie IT.
Natomiast Polska przyciąga uwagę izraelskich producentów przemysłowych, którzy chcą do nas przenosić produkcję. Współpracujemy z kilkoma potencjalnymi inwestorami m.in. z sektora spożywczego i chemicznego, finalizującymi obecnie wejście na polski rynek.