StoryEditor
Prawo
23.03.2022 00:00

Izotek lek na trądzik - jak otrzymać tanio receptę online na Izotek?

Leczenie trądziku to do niedawna duży problem młodzieży, a aktualnie coraz częściej osób dorosłych. Mimo dostępności specjalnych zabiegów, kremów, toników lub maści dolegliwość ta często wymagała długotrwałych poświęceń i szczególnego dbania o skórę. Aktualnie z pomocą przychodzą leki, które są odkryciami medycyny i znacząco skracają czas leczenia tego schorzenia.

Czym jest trądzik i gdzie może się pojawiać?

Najczęściej występujący trądzik nazywa się młodzieńczym lub pospolitym. Jest to choroba skóry, której powszechność wiąże się z pojawianiem u osób w każdym wieku. Jednak to osoby bardzo młode, dojrzewające, są narażone na niego w największym stopniu. Rolę, która jest decydująca w pojawianiu się tego schorzenia, odgrywają czynniki genetyczne, dlatego też najcięższe przebiegi zauważalne są u ludzi mających rodziców zmagających się  z tym problemem. Dodatkowo na pojawianie się trądziku wpływ mają nadmiernie aktywne gruczoły łojowe, czynniki środowiskowe oraz zaburzenia hormonalne. Rozwój choroby stymulują również nadmierne rogowacenia się mieszków włosowych, stan zapalny, a także nadmiary bakterii. Z tego powodu przebieg jest bardzo zróżnicowany. Warto zauważyć, iż trądzik pospolity pojawia się nie tylko na twarzy, ale również na plecach, szyi, ramionach, pośladkach lub klatce piersiowej i jest najbardziej nasilony u płci męskiej. Od typu wykwitów na ciele można rozróżnić, z jakim rodzajem choroby ma się do czynienia. Występuje np trądzik zaskórnikowy, ropowiczy, grudkowo-krostkowy, piorunujący, bliznowcowy czy z wydrapania.

Lek na trądzik - czym jest popularny IZOTEK?

Izotek to lek na ciężkie postaci trądziku, jego substancją czynną jest izotretynoina, czyli silny organiczny związek chemiczny, który jest pochodną witaminy A. Wykazuje on właściwości lecznicze dla każdego rodzaju trądziku, również dla odmian łagodnych, co powala na szerokie zastosowanie. Izotretynoina może być stosowana pod różnymi postaciami i dawkami, dlatego też jest chętnie wykorzystywana. Jedynym utrudnieniem w otrzymaniu tego leku jest recepta, którą należy dostać od lekarza. Lecz i w tej sytuacji przychodzi z pomocą nowoczesność, a mianowicie portal internetowy e-recepta.net, ułatwiający pośrednictwo między pacjentem a doktorem. Izotek recepta online to nie tylko oszczędność czasu, ale również pieniędzy, dzięki tanim i szybkim realizacjom zleceń.

Jakie ciężkie postacie ma trądzik?

Chłopcy w okresie dojrzewania są najbardziej narażeni na występowanie trądziku, który ma ciężką postać. Wyróżnia się m.in. trądzik skupiony, który to charakteryzuje się pojawianiem zaskórników zarówno otwartych, jak i zamkniętych. Dodatkowo mogą występować ropnie oraz bolesne torbiele pozostawiające wgłębienia lub widoczne blizny. Kolejną postacią jest trądzik bliznowcowy, powodujący silny stan zapalny, przez co ukazują się blizny przerostowe uwypuklone ponad powierzchnię skóry, a nawet mogące się ze sobą łączyć. Następnym rodzajem jest ropowiczy z pojawiającymi się zmianami o charakterze różnych wielkości grudek, zaskórników, tworzących na skórze przetoki. Wydzielina w nich jest ropna, często ze śladami krwi, przez co w dalszym etapie powstają blizny zanikowe. Ostatnią bardzo często występującą, ciężką postacią jest trądzik piorunujący, który to przebiega w sposób ostry z towarzyszącymi zmianami skórnymi oraz gorączką i dolegliwościami kostno-stawowymi. Jego początek jest gwałtowny, a następstwem są rozległe i szpecące blizny, trudne do usunięcia.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
21.11.2024 14:31
Meta ukarane grzywną 798 milionów euro przez Unię Europejską. Powód? Próby monopolizacji rynku.
(fot. Shutterstock)Shutterstock

Unia Europejska nałożyła na Meta, właściciela Facebooka, grzywnę w wysokości 798 milionów euro za naruszenie przepisów antymonopolowych. Sprawa dotyczy działań platformy związanych z jej serwisem ogłoszeń Facebook Marketplace. Firma została zobowiązana do zaprzestania nieuczciwych praktyk handlowych oraz powiązywania swojego serwisu ogłoszeniowego z główną platformą społecznościową.

Decyzja Komisji Europejskiej to pierwszy przypadek nałożenia tak wysokiej kary na Meta w związku z naruszeniem zasad konkurencji na terenie Unii Europejskiej. Jak wynika z raportu opublikowanego przez Bloomberg, Meta wykorzystywała swoją dominującą pozycję na rynku mediów społecznościowych, aby promować swój serwis Facebook Marketplace kosztem konkurencji. Antymonopolowe działania UE mają na celu przeciwdziałanie praktykom, które ograniczają możliwość swobodnego funkcjonowania mniejszych graczy na rynku.

Margrethe Vestager, unijna komisarzyni ds. konkurencji, wyjaśniła, że Meta celowo łączyła Facebook Marketplace z głównym serwisem społecznościowym, jednocześnie narzucając nieuczciwe warunki współpracy konkurencyjnym platformom ogłoszeniowym. “Działania te miały na celu wzmocnienie pozycji Facebook Marketplace kosztem innych serwisów,” stwierdziła w rozmowie z Bloomberg. To naruszenie kluczowych zasad uczciwej konkurencji w obrębie jednolitego rynku UE.

Meta nie zgadza się z decyzją i zapowiedziała odwołanie od wyroku. Jednak kara w wysokości 798 milionów euro wysyła silny sygnał zarówno do innych gigantów technologicznych, jak i do użytkowników, że UE zamierza stanowczo egzekwować przepisy antymonopolowe, chroniąc rynek przed nadużyciami wynikającymi z dominującej pozycji globalnych firm.

Czytaj także: YouTube zyskuje na popularności jako wyszukiwarka kosmetyczna

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
20.11.2024 13:44
Black Friday nadchodzi! Jak prawidłowo informować o promocjach?
Promocje w kategoriach kosmetycznych w sieci Biedronkafot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Black Friday, Black Week, promocje świąteczne i noworoczne. Zaczyna się najgorętszy czas dla handlu. Każdą akcję promocyjną i obniżkę ceny trzeba jednak odpowiednio oznaczyć, by nie narazić się na karę sięgającą nawet 10 proc. obrotu przedsiębiorstwa. Na co zwrócić uwagę - pisze dla nas adwokat Klaudia Wasiak, z Departamentu Wsparcia Biznesu w Kancelaria RK Legal.

Pomimo tego, że polskie przepisy implementujące Dyrektywę Omnibus weszły w życie 1 stycznia 2023 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nadal regularnie identyfikuje na rynku działania przedsiębiorców, którzy w sposób nieprawidłowy informują konsumentów o obniżkach cen.

Najważniejsze zasady dotyczące informowania o promocjach

image
Autorka: Adwokat Klaudia Wasiak, Departament Wsparcia Biznesu, Kancelaria RK Legal
fot. RK Legal
Nowe przepisy dążą do wyeliminowania sytuacji, w których przedsiębiorcy sztucznie podwyższali ceny przed wprowadzeniem promocji, aby cena obniżona wydawała się bardziej atrakcyjna. W związku ze zbliżającym się Black Friday warto przypomnieć najważniejsze zasady związane z wprowadzeniem promocji.

Podstawowe zasady:

  • Przedstawiając informację o obniżce towaru lub usługi przedsiębiorcy powinni wskazać obok niej również najniższą cenę z 30 dni przed obniżką dla danego produktu.
  • Jeżeli towar lub usługa są w sprzedaży krócej niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie należy podać informację o najniższej cenie, która obowiązywała od rozpoczęcia sprzedaży do wprowadzenia obniżki.
  • W przypadku towarów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności obok informacji o obniżonej cenie należy podać informację o cenie sprzed pierwszego zastosowania obniżki.

Wskazany obowiązek dotyczy wszystkich miejsc, gdzie prezentowane są obniżki – a więc zarówno w sprzedaży stacjonarnej, internetowej, jak i w reklamach.

Prawidłowe oznaczanie najniższej ceny z ostatnich 30 dni

UOKIK niejednokrotnie podkreślał, że najniższa cena z 30 dni przed obniżką musi być prawidłowo oznaczona, czyli podpisana słowami „najniższa cena z 30 dni przed obniżką”. Nie wystarczy samo przekreślenie ceny odnoszące się do wartości danego towaru. Niewystarczające będzie też używanie pojęć takich jak „wcześniejsza cena”, „najniższa cena z ostatnich 30 dni”, „było” czy,,poprzednio”. Warto na to zwrócić uwagę, aby mieć pewność czy przedsiębiorca prawidłowo wypełnia swoje obowiązki.

Wyjątki przewidziane przez UOKIK

Zgodnie z wyjaśnieniami przygotowanymi przez prezesa UOKIK, reguły te nie mają zastosowania do ofert warunkowych lub wiązanych, w ramach których przedsiębiorca nie podaje informacji o obniżeniu ceny konkretnego towaru. Oznacza to, że np. wprowadzając ofertę, w której klient przy zakupie 3 produktów za określoną kwotę otrzyma wskazany procentowo rabat zakupowy lub przy zakupie określonej ilości produktów produkt najtańszy otrzyma gratis – obowiązek ten nie występuje.

Jednocześnie w przypadku ogólnych ogłoszeń o obniżce – bez możliwości przypisania ich do konkretnego towaru lub usługi – informacja o najniższej cenie z 30 dni przed obniżką musi pojawić się w pierwszym i każdym kolejnym momencie, w którym obniżkę można przypisać do kolejnego towaru.

Obowiązki przedsiębiorców sprzedających w różnych kanałach sprzedaży

Przedsiębiorca, który sprzedaje towary lub usługi za pośrednictwem różnych kanałów sprzedaży i w nich oferuje różne ceny, powinien wskazać informację o najniższej cenie z 30 dni przed obniżką, która była oferowana w kanale, w którym wskazana jest informacja o danej obniżce. Prawidłowym sposobem obliczania obniżki jest odnoszenie aktualnej ceny sprzedaży do najniższej ceny danego produktu w ciągu ostatnich 30 dni.

Forma prezentowania informacji o obniżce

Przepisy ustawy o informowaniu o cenach nie narzucają sprecyzowanych wymogów w zakresie formy prezentowania informacji o najniższej cenie z 30 dni przed obniżką. Przedsiębiorca może dowolnie wybierać rozmiar czy kolor czcionki.  Należy jednak pamiętać, że obowiązujące regulacje nakładają obowiązek informowania o cenach (a więc również o obniżkach) w sposób czytelny, jednoznaczny, niebudzący wątpliwości, a także umożliwiający porównanie cen.

Kary za nieprawidłowe informowanie o promocjach

W przypadku nieprawidłowego informowania o obniżkach wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej może nałożyć na dany podmiot handlowy karę pieniężną do wysokości 20 tys. zł. Jeśli sytuacja będzie się powtarzała w okresie 12 miesięcy od nałożenia pierwszej kary, kolejna wyniesie do 40 tys. zł. Warto jednak pamiętać, że nieprawidłowe informowanie konsumentów o cenach może prowadzić również do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, co zagrożone jest bardzo wysoką karą do 10 proc. obrotu przedsiębiorcy osiągniętego w roku obrotowym poprzedzającym rok nałożenia kary.

Przygotowania do promocji Black Friday i świątecznych – o czym warto pamiętać?

Koniec listopada jest czasem przygotowywania wielu specjalnych akcji promocyjnych i ofert cenowych. Warto zweryfikować, czy publikacje marketingowe i informacje zamieszczane online spełniają kryteria przewidziane właściwymi przepisami. Dla akcji promocyjnych warto również opracować regulamin, określający prawa i obowiązki organizatora i uczestników. Regulamin promocji nie jest obligatoryjnym wymogiem prawnym, ale w wielu sytuacjach może być jedyną podstawą do ochrony interesów przedsiębiorcy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 05:27