StoryEditor
Prawo
17.03.2023 00:00

Galderma odnotowuje silny wzrost w 2022 roku przed możliwym wystosowaniem IPO

Galderma odnotowała sprzedaż netto w wysokości 3,8 miliardów dolarów w 2022r., co oznacza wzrost o 13,9 proc. w stosunku do 2021 r. w oparciu o stałą walutę, osiągając rentowność powyżej prognozy na 2022 r. Zysk z działalności podstawowej (EBITDA) wzrósł o 14,5 proc. do 791 milionów dolarów.

Patrząc w przyszłość, Galderma spodziewa się wzrostu sprzedaży netto w przedziale od 6 do 9 proc. przy stałej walucie. Działy Injectable Aesthetics i Dermatological Skincare odnotowały wzrost sprzedaży netto rok do roku odpowiednio o 22,3 proc. i 30,7 proc., w stałej bazie walutowej, głównie dzięki wzrostowi wolumenu. Pod względem geograficznym region międzynarodowy odnotował wzrost o 20,2 proc. rok do roku przy stałej podstawie walutowej, ze szczególnie dobrymi wynikami na szybko rozwijających się rynkach, takich jak Chiny, Indie, Brazylia, Meksyk i Filipiny, z dynamicznym wzrostem we wszystkich kategoriach produktowych. Stany Zjednoczone odnotowały wzrost o 6,8 proc. rok do roku przy stałych kursach walutowych.

Utrzymująca się dynamika wzrostu była napędzana przez dobre wyniki w dziale Injectable Aesthetics i Dermatological Skincare, co podkreśla ciągłe zapotrzebowanie konsumentów na oparte na nauce produkty premium w dermatologii. W rozmowie z agencją Reuters dyrektor generalny Galderma, Flemming Ørnskov, stwierdził, że wyniki wyprzedzają ewentualną pierwszą ofertę publiczną (IPO). Galderma jest zarządzana jak spółka publiczna i jesteśmy przygotowani na kolejny krok – powiedział.

Galderma S.A. to szwajcarska firma farmaceutyczna specjalizująca się w produktach używanych przy zabiegach dermatologicznych i kosmetykach do pielęgnacji skóry. Dawniej spółka zależna L‘Oréal i Nestlé, od 2019 roku jest w posiadaniu konsorcjum prywatnych inwestorów instytucjonalnych. W portfolio firmy znajduje się ponad 3 tysiące leków OTC i Rx, oraz takie brandy produktów kosmetologicznych, medycyny estetycznej, dermokosmetycznych i dermatologicznych, jak Restylane, Azzalure, Dysport, Alluzience, Sculptra, Aklief, Benzac, Cetaphil, Epiduo, Epiduo Forte, Loceryl, Differin, Soolantra, Mirvaso, Oracea i Metvix.

Czytaj także: Cetaphil uruchamia aplikację AI Skin Analysis

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
11.04.2025 11:27
UOKIK: Skontrolowano oznakowania detergentów, 16 proc. partii z nieprawidłowościami
Shutterstock

W 2024 roku Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Olsztynie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu przeprowadziły kontrolę oznakowania detergentów dostępnych na rynku. Łącznie sprawdzono 123 partie produktów, w tym proszki, płyny i kapsułki do prania, środki do płukania tkanin, detergenty do zmywarek, mleczka i płyny czyszczące (również do WC), środki do mycia różnych powierzchni oraz preparaty do usuwania kamienia i rdzy.

Podstawą do wytypowania placówek były m.in. wcześniejsze wyniki kontroli, monitoring rynku oraz sygnały od konsumentów. Nieprawidłowości stwierdzono u 5 z 31 przedsiębiorców, co oznacza, że dotyczyły one około 16 proc. kontrolowanych podmiotów.

Na 123 sprawdzone partie detergentów, zastrzeżenia dotyczyły 20 z nich. W 15 przypadkach brakowało pełnych oznaczeń w języku polskim, takich jak procentowy skład, instrukcje użycia czy środki ostrożności. Dwie partie nie zawierały informacji o obecności środków konserwujących, jedna – wymaganego ostrzeżenia „UWAGA” przy produkcie niebezpiecznym, a kolejna – danych dotyczących postępowania z opakowaniami i odpadami. W jednym przypadku wykryto przekroczoną datę ważności produktu.

W wyniku kontroli Inspekcja Handlowa przekazała informacje o uchybieniach odpowiednim organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Zdecydowana większość przedsiębiorców wprowadziła działania naprawcze, uzupełniając brakujące oznaczenia. W jednym przypadku nałożono karę w wysokości 1000 zł za brak informacji o systemach zwrotu opakowań i zasadach ich recyklingu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
09.04.2025 15:37
TK Maxx wycofuje wodę toaletową z powodu zagrożenia alergicznego
Byblos Blu

Sieć sklepów TK Maxx poinformowała o wycofaniu z obrotu wody toaletowej Happy Hour marki Byblos Blu. Produkt był dostępny w sprzedaży w sklepach TK Maxx na terenie Polski w okresie od stycznia do marca 2025 roku. Wycofanie dotyczy konkretnych partii, oznaczonych kodami 898369, 898374 oraz 898382, które można znaleźć zarówno na metkach, jak i paragonach zakupowych.

image
Byblos Blu
Decyzja o wycofaniu została podjęta z uwagi na obecność w produkcie związku chemicznego o nazwie karboksyaldehyd hydroksyizoheksylo-3-cykloheksenowy (znanego także jako Lyral lub HICC). Substancja ta została zakazana w kosmetykach na terenie Unii Europejskiej ze względu na potencjalne ryzyko wywołania reakcji alergicznych, szczególnie u osób uczulonych na ten składnik.

Konsumenci, którzy nabyli wycofywany produkt, powinni natychmiast zaprzestać jego stosowania. Wodę toaletową można zwrócić w dowolnym sklepie TK Maxx, gdzie klient ma prawo do pełnego zwrotu kosztów zakupu lub wymiany produktu na inny.

W celu uzyskania dodatkowych informacji klienci mogą skontaktować się z obsługą klienta TK Maxx pod numerem telefonu 0048 22 551 07 27 lub adresem e-mail [email protected]. TK Maxx apeluje również o poinformowanie znajomych i rodziny o wycofaniu produktu. Sprawa została oznaczona numerem referencyjnym PRSP260007 (TK PL), a informacja będzie widoczna w sklepach do 26 czerwca 2025 roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. kwiecień 2025 05:07