Na początek gigant kosmetyczny obniży pensje swojego zespołu kierowniczego, w tym wyższego szczebla wiceprezesów i dyrektorów oraz wicedyrektorów odpowiednio o 30, 20 i 10 procent. Prezes wykonawczy William Lauder oraz prezes i dyrektor generalny Fabrizio Freda będą mieli obniżone pensje podstawowe o 50 procent. Zarząd spółki również będzie poddany cięciom płac, w tym Leonard Lauder i prezes Clinique Ronald Lauder mają zamiar obciąć je o „prawie 100 procent”.
Inne środki mające na celu obniżenie kosztów obejmują optymalizację wydatków na reklamę i marketing, ograniczenie podróży służbowych i zamrożenie zatrudniania do stycznia 2021 r., podwyżek wynagrodzeń w oparciu o zasługi w roku budżetowym 2021 oraz tymczasowe wstrzymanie planów odkupu akcji.
ELC dokonuje również realokacji kapitału, aby przejść na obszary ożywienia gospodarczego, takie jak Internet i Chiny. Zgodnie z komunikatem wewnętrznym firmy: „Chociaż w historii naszej firmy odnieśliśmy wiele sukcesów i pokonaliśmy liczne przeszkody, obecny kryzys zdrowotny nie przypomina niczego, z czym się zetknęliśmy dotąd pod względem zakresu i wpływu. Globalnie, w większości lokalizacji, nasi pracownicy biurowi nadal pracują z domu, sklepy pozostają zamknięte, a nasze dwa zakłady produkcyjne tymczasowo zaprzestały produkcji naszych artykułów. Jednak w niektórych obszarach i rynkach zaczynamy dostrzegać dynamikę. Na przykład w internecie odnotowano przyspieszony rozwój, ale potrzeba więcej czasu, aby nasze operacje detaliczne i stacjonarne odzyskały impet."
Ze względu na ogromne konsekwencje gospodarcze pandemii COVID-19, gigant kosmetyczny ELC poszukuje środków służących redukcji kosztów w celu „optymalizacji struktury kosztów”. Biorąc to pod uwagę, Fabrizio Freda powiedział: „Ponieważ COVID-19 rozwija się na całym świecie w ostatnich tygodniach, nadal koncentrujemy się przede wszystkim na zdrowiu i samopoczuciu naszych pracowników. Jako firma wciąż szukamy znaczących sposobów udzielenia wsparcia, gdy świat walczy z kryzysem zdrowotnym. Podejmujemy również działania w celu optymalizacji naszej struktury kosztów wskutek tymczasowych zamknięć sklepów w wielu regionach oraz w celu zwiększenia naszej płynności w tym niespotykanym czasie.”