Amerykański koncern przypisywał spadek czasowym zamknięciom sklepów, niższemu natężeniu ruchu pieszego w wyniku środków dystansowania społecznego oraz konieczności pobytu w domu i spadku sprzedaży w travel retail. Zyski spadły do 523 mln dolarów w porównaniu z 595 mln dolarów w analogicznym kwartale poprzedniego roku.
Jednak w podziale na kategorie widać, że sprzedaż produktów do pielęgnacji skóry i włosów okazała się bardziej odporna niż produkty do makijażu i zapachy. Pielęgnacja skóry wzrosła o 10 procent, podczas gdy sprzedaż produktów do pielęgnacji włosów pozostała na niezmienionym poziomie. Z drugiej strony makijaż i zapachy spadły odpowiednio o 32 proc. i 12 proc.
Dyrektor generalny i prezes Fabrizio Freda powiedział jednak, że pojawiły się oznaki ożywienia dzięki silnemu wzrostowi sprzedaży internetowej, innowacjom w pielęgnacji skóry i odbiciu rynku chińskiego.
- Cieszymy się z lepszego niż oczekiwano początku naszego roku podatkowego w tym trudnym momencie, gdy społeczność globalna nadal zmaga się z COVID-19 - skomentował. - Zapewniliśmy znaczącą poprawę wzrostu sprzedaży netto w każdej kategorii produktów, napędzaną postępem na całym świecie. Azja / Pacyfik ponownie odnotowały dwucyfrowy wzrost rok do roku, zwłaszcza w Chinach kontynentalnych.
Utrzymujący się kryzys COVID-19 nadal wpływa na sprzedaż kosmetyków, nie tylko ze względu na zamykanie sklepów. Koncern Estee Lauder poinformował, że 20 proc. sklepów zostało zamkniętych na początku kwartału w obu Amerykach, a 15 proc. w Europie. Firmy kosmetyczne tracą też na ograniczeniu międzynarodowych podróży, ale także zmieniających się z powodu pandemii preferencjach konsumentów.