Coty podało wyniki sprzedaży za pierwszy kwartał roku obrotowego 2023. Sprzedaż firmy wzrosła o 1 proc. i o 9 proc. w ujęciu LFL.
Jak informuje spółka w komunikacie, w ciągu kwartału popyt konsumentów na kosmetyki, zwłaszcza prestiżowe zapachy, utrzymywał się na wysokim poziomie.
Segment Prestige firmy Coty utrzymał silny wzrost w pierwszym kwartale, wspierany przez prężny rynek perfum i wiodącą innowację Coty. Przychody Prestige w pierwszym kwartale spadły o 1 proc., a LFL wzrosły o 7 proc., co obejmowało około 300 punktów bazowych negatywnego wpływu wyjścia Coty z Rosji. Wzrost sprzedaży Prestige był również ograniczony przez niedobory komponentów zapachowych w całej branży, a także trudne do porównania wzrosty w ubiegłym roku, gdy Coty wprowadziło na rynek kilka hitów.
W pierwszym kwartale 2023 Coty stymulowało sprzedaż innowacjami wprowadzając m.in. zapach Gucci Flora Gorgeous Jasmine, wykorzystując sukces zeszłorocznej najlepiej sprzedającej się nowości Gucci Flora Gorgeous Gardenia, co dało linii Flora pozycję Top 10 w Ameryce Północnej i Europie. Podobnie, wprowadzenie na rynek Burberry Hero EDP opierało się na sukcesie Burberry Hero EDT, dzięki któremu marka Hero znalazła się w pierwszej dziesiątce w USA i zdobyła najwyższy udział w rynku dla Burberry w Wielkiej Brytanii. Coty nadal rozwijało także swoją markę produktów do pielęgnacji skóry Lancaster, osiągając ponad 20 proc. wzrost w porównaniu z poprzednim okresem. W drugiej połowie roku obrotowego 2023 mamy poznać kluczowe inicjatywy marki.
Dział Consumer Beauty firmy Coty osiągnął dobre wyniki w pierwszym kwartale, wsparte utrzymującą się dynamiką udziału w rynku i wysoką aktywnością. Przychody działu Coty Consumer Beauty w I kwartale wzrosły o 5 proc. zgodnie z raportem oraz o 12 proc. LFL. Wzrost przychodów z masowych kosmetyków i zapachów był w dużej mierze zgodny z wcześniejszymi przewidywaniami. Dywizja została wzmocniona dzięki silnym działaniom w zakresie wprowadzania nowych produktów na rynek i innowacjom w kategorii pielęgnacji ciała, w tym zrównoważonej linii produktów do pielęgnacji ciała adidas Skin & Mind, dezodorantom Monange bez silikonu i linii Bozzano Clinical w marce męskich kosmetyków Bozzano.