W ujęciu regionalnym przychody netto w obu Amerykach spadły o 6 proc. do 409,6 miliona dolarów, podczas gdy sprzedaż kosmetyków premium w USA wykazała silny wzrost w segmencie zapachów, kosmetyków kolorowych i produktów do pielęgnacji skóry. Sprzedaż w e-commerce wzrosła o 50 proc.
Przychody netto w regionie EMEA spadły o 7,8 proc. r / r, a konsekwencje COVID-19 dotknęły zarówno kosmetyki masowe, jak i prestiżowe. Jednak sprzedaż internetowa wzrosła o prawie 90 proc. Przychody netto w regionie Azji i Pacyfiku wzrosły o 27,7 proc. napędzane silnym wzrostem prestiżowych marek i dobrymi wynikami w Chinach.
Marki Prestige wzrosły o 6,5 proc., dzięki popytowi w USA i Chinach, podczas gdy przychody netto produktów masowych spadły o 14,3 proc.
Sue Y. Nabi, CEO Coty, skomentowała tak raport firmy: - Z punktu widzenia wyników, w trzecim kwartale zaobserwowaliśmy znaczną poprawę trendów sprzedaży i kontynuowaliśmy wysiłki na rzecz wzmocnienia kondycji naszej firmy. Co ważne, sprzedaż prestiżu powróciła do wzrostu w miarę osłabienia wpływu pandemii na wielu rynkach.
- Zauważyliśmy silny wzrost na kilku naszych kluczowych rynkach, przy wzroście sprzedaży w Chinach dwu- lub trzycyfrowym w porównaniu z rokiem budżetowym 2020 i 2019, a sprzedaż w Stanach Zjednoczonych wzrosła jednocyfrowo w ciągu kwartału i była równa w całym roku podatkowym. Chociaż sprzedaż w Europie pozostaje pod presją, jesteśmy przekonani, że zbliżające się zniesienie ograniczeń dotyczących COVID przyczyni się do poprawy w tym kluczowym regionie - dodała.
Firma powtórzyła swoje prognozy dotyczące całorocznych przychodów w wysokości od 4,5 do 4,6 mld dol. i redukcji kosztów o około 300 mln dol. w roku podatkowym 2021.