Koncern Coty ogłosił wyniki za drugi kwartał 2021 r., które wykazały skorygowany dochód operacyjny w wysokości 188,4 mln dol., co oznacza wzrost o 7 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Sześciomiesięczne wyniki wykazały skorygowany dochód operacyjny w wysokości 269,5 mln dol., czyli wzrost o 11 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Jej sześciomiesięczny zysk brutto wyniósł 1,40 mld dol. w porównaniu z 1,9 mld dol. w roku poprzednim. Dochód operacyjny Coty w drugim kwartale wyniósł 17,0 mln dol.
Sprzedaż firmy Wella została zakończona zgodnie z planem 30 listopada 2020 roku, przynosząc 2,9 mld dolarów dochodu brutto. W połączeniu z wolnymi przepływami pieniężnymi w wysokości 389,4 mln dol., zadłużenie finansowe netto spadło do około 4,8 mld dol. na koniec drugiego kwartału. Ekonomiczny dług netto, obejmujący pakiet akcji Welli wyceniony na koniec kwartału na około 1,2 mld dolarów, spadł do około 3,6 mld dolarów.
Coty realizuje swoje strategiczne priorytety, którym jest np. przyspieszenie handlu elektronicznego, który wzrósł o 40 proc. w drugim kwartale. Poszerza też możliwości w zakresie takich kategorii jak prestiżowe kosmetyki i pielęgnacja skóry, budując swoją obecność w Chinach i wzmacniając zapachy premium. Stara się także o ustabilizowanie udziału w branży kosmetyków masowych poprzez wprowadzanie innowacji i ulepszoną realizację.
Sue Y. Nabi, CEO Coty, skomentowała te wyniki:
- Nasze dobre wyniki za drugi kwartał opierają się na dynamice pierwszego kwartału, kiedy cała organizacja nadal działała z dyscypliną, elastycznością i kreatywnością w niepewnym otoczeniu. Ponieważ przychody i zyski, przepływy pieniężne i zadłużenie przewyższają nasze oczekiwania, w tym 6 proc. wzrost EBITDA, jasne jest, że pojawia się znacznie silniejsza Coty, która naszym zdaniem przetrwa wszelkie krótkoterminowe przeciwności na rynku i skorzysta z możliwości globalnego ożywienia. Wchodząc w trzeci kwartał, styczniowe trendy zaczynają się zgodnie z naszymi oczekiwaniami.
- Dobra realizacja naszego planu oszczędności kosztów stałych, przy około 160 mln dol. oszczędności wygenerowanych w pierwszej połowie roku finansowego 2021 i solidna lista projektów w drugiej połowie, dają nam pewność, że zwiększymy nasz cel oszczędnościowy na cały rok do około 300 mln dol. Dodatkowe oszczędności pozwolą nam chronić naszą rentowność w nadchodzących miesiącach niepewności, jednocześnie uwalniając środki na zwiększenie inwestycji w drugiej połowie roku obrotowego 2021 w celu wsparcia naszych starannie wybranych inicjatyw strategicznych - dodała prezes koncernu.