
Wprowadzenie e-logo to część długoterminowej strategii Chanel mającej na celu ochronę swojej sieci dystrybucji. Marka podkreśla, że tylko zakupy dokonane w butikach Chanel lub u autoryzowanych partnerów gwarantują autentyczność produktów. Aby zwiększyć skuteczność tego rozwiązania, firma rozpoczęła proces rejestracji znaku w wielu krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Francji, Niemczech, Danii, Singapurze i Indonezji. Ochrona prawna logo ma stanowić dodatkową barierę dla nieautoryzowanych sprzedawców.
Chanel planuje stopniowe rozszerzanie tej inicjatywy na kolejne rynki międzynarodowe. Wprowadzenie nowego oznaczenia to nie tylko krok w stronę walki z podróbkami, ale także sposób na regulację sprzedaży internetowej. Fałszywe produkty to ogromny problem dla luksusowych marek – według raportów branżowych, globalny rynek podróbek osiąga wartość około 500 miliardów dolarów rocznie, co stanowi około 3,3 proc. światowego handlu.
Chociaż e-logo dotyczy obecnie wyłącznie działu kosmetycznego Chanel, jego wdrożenie ma szersze znaczenie w strategii ochrony własności intelektualnej marki. To istotny krok w kierunku zapewnienia konsumentom większego bezpieczeństwa zakupów online oraz umocnienia pozycji Chanel jako lidera w segmencie luksusowych kosmetyków i perfum.