Wstępne wyniki pierwszego kwartału pokazały spadek o 3,6 proc, rok do roku, przy czym Beiersdorf już zrezygnował ze swoich celów na 2020 rok.
Sprzedaż La Prairie spadła w tym kwartale o 36 proc., ponieważ globalny ruch turystyczny zatrzymał się, gdy nastąpiła pandemia COVID-19. Z kolei sprzedaż kremów Eucerin i Aquaphor wzrosła o 11,5 proc., a plastrów Hansaplast wzrosła o 10,1 proc. Nivea też odnotowała niewielki wzrost o 0,6 proc.
Akcje Beiersdorf spadły o 2,7 proc. po podaniu tych informacji. Niemiecki gigant higieny osobistej przeniósł większość swoich wydatków na reklamę online, a 43 proc. wydatków na media cyfrowe pomogło zwiększyć sprzedaż e-commerce o 23 proc.
Prezes koncernu, Stefan de Loecker, ze względu na charakter pandemii oczekuje również silnego uderzenia w wyniki drugiego kwartału. De Loecker podkreślił, że jest zbyt wcześnie, aby informować o pełnym wpływie kryzysu na działalność Beiersdorfa związaną z filtrami przeciwsłonecznymi. Dyrektor finansowa Dessi Temperley stwierdziła, że spadek sprzedaży produktów La Prairie o wyższej marży i wzrost produktów do higieny osobistej o niższej marży wpływają również na rentowność firmy.