Rzecznik grupy nie podał szczegółowych informacji na temat projektu redukcji kosztów zatrudnienia. Jak każda firma, Unilever stale sprawdza swoją strukturę kosztów. Prawdopodobnie grupa odłoży dalsze działania szkoleniowe i awanse, aby w krótkim okresie zmniejszyć wydatki na pracowników. Unilever w Niemczech musi również wnieść swój wkład do programu oszczędnościowego.
W lokalizacjach Unilever w krajach niemieckojęzycznych projekt oszczędnościowy wywołuje dodatkowe niepokoje. Między innymi w Niemczech, Austrii i Szwajcarii grupa już zmienia przepływ pracy, niezależnie od kryzysu koronawirusowego, na przykład realizując projekt o nazwie „Zintegrowane operacje”. W samych tylko krajach niemieckojęzycznych Unilever zainwestuje ponad 10 milionów euro w integrację wielu procesów biznesowych i cyfryzację. Projekt najwyraźniej ma na celu zwiększenie wydajności administracyjnej.
- Oczekiwane konsekwencje dla struktury kadrowej rozciągały się na kilka lat i były przedmiotem trwających dyskusji z partnerami społecznymi - powiedział rzecznik Unilever.
Informator z firmy powiedział, że do tej pory kierownictwo Unilever deklarowało, że chce zmniejszyć wakaty w ramach „operacji zintegrowanych” w sposób społecznie odpowiedzialny. W związku z kryzysem istnieją jednak w grupie obawy, że Unilever może anulować fundusze na program i tym samym grozi zwolnieniami.
Unilever planuje również restrukturyzację swojej działalności w krajach niemieckojęzycznych: grupa planuje połączenie zespołów sprzedaży "poza domem" w sektorach lodów i żywności, co może spowodować utratę do 90 miejsc pracy w sprzedaży i administracji. Rzecznik Unilevera potwierdził plan połączenia sektora lodziarskiego i spożywczego. Powiedział, że pandemia korony „nie spowodowała, ale przyspieszyła potrzebę ponownego przemyślenia naszej działalności poza domem”.
Fuzja stworzy jeden z największych zespołów sprzedażowych na rynku out-of-home w Niemczech. Około 450 pracowników pracuje obecnie w firmie Unilever poza domem, w krajach niemieckojęzycznych.