Jak donosi dziennik „Rzeczpospolita”, sąd apelacyjny uchylił wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK) zdejmujący karę 26 mln zł dla firmy farmaceutycznej Aflofarm za reklamę suplementu diety RenoPuren.
Czytaj też: Aflofarm nie zapłaci kary za wprowadzającą w błąd reklamę suplementów diety
SOKiK musi ponownie przeprowadzić postepowanie i rozpatrzyć sprawę. UOKiK jest zadowolony z wyroku i podziela stanowisko sądu apelacyjnego – donosi dziennik.
„Rzeczpospolita” przypomina, że sprawa zaczęła się w 2016 roku, kiedy to UOKiK uznał, że reklama suplementów diety RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior wprowadza konsumentów w błąd. Chodziło o wrażenie, że produkty mają właściwości lecznicze. Aflofarm domagał się jednak umorzenia sprawy. Zarzucał urzędowi, że rozpoznając sprawę nie powinien powoływać się na przeprowadzone przez siebie badania wśród konsumentów, bowiem „nie odzwierciedlają one reakcji modelowego konsumenta”. Mimo to jesienią 2017 roku UOKiK stwierdził zbiorowe naruszenie interesów konsumentów przez firmę farmaceutyczną i nałożył na nią karę w wysokości 25,8 mln zł.