Decyzja Sądu Apelacyjnego dotyczy jednak tylko jednego specyfiku – RenoPuren Zatoki Junior. Wciąż pozostaje kwestia drugiego suplementu diety – RenoPuren Zatoki Hot, w reklamach którego prezes UOKiK również dopatrzył się treści i obrazów, sugerujących, iż ma on właściwości lecznicze. W sumie, za zbiorowe naruszenie interesów konsumentów przez Aflofarm, jesienią 2017 roku UOKiK nałożył na firmę karę w wysokości 25,8 mln zł.
Aflofarm odwołał się od tego wyroku do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. SOKiK na początku ubiegłego roku uchylił grzywnę, utrzymał natomiast nakaz emisji oświadczeń dotyczących spotów obu preparatów – RenoPuren Zatoki Hot i Junior.
Czytaj też: Aflofarm nie zapłaci kary za wprowadzającą w błąd reklamę suplementów diety
Od tej decyzji firma odwołała się do Sądu Apelacyjnego. Pod koniec ubiegłego roku uchylił on orzeczenie SOKiK, zdejmujące karę 26 mln zł dla Aflofarmu uznając, że nie rozpoznano istoty sprawy i przekazał ją do ponownego rozpoznania.
Czytaj też: Aflofarm znów jest zagrożony karą 26 mln zł
Po ponownym rozpatrzeniu sprawy, w połowie października SOKiK w całości uchylił karę, ale tylko dotyczącą reklamy RenoPuren Zatoki Junior. Aflofarm nie musi płacić 12,9 mln zł ani zlecać emisji oświadczenia z informacją, że spot wprowadzał w błąd – informuje portal WirtualneMedia.pl.