Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny nałożył na spółkę DOZ.pl karę w wysokości 50 tys. zł za naruszenie zakazu reklamy aptek – podał portal mgr.farm. Stało się to po ponad 3 latach od momentu, gdy do organu wpłynęło zawiadomienie w tej sprawie. Postępowanie zostało wszczęte 8 marca 2018 r.
Postępowanie dotyczyło spotów reklamowych emitowanych w kilkudziesięciu znanych stacjach telewizyjnych. Bezpośrednio dotyczyły one produktów marki DOZ oraz strony DOZ.pl, która nie jest apteką. Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny orzekł jednak, że spółka w sposób pośredni reklamowała również działalność aptek ogólnodostępnych należących do sieci DOZ. Zostało to uznane za prowadzenie niedozwolonej reklamy aptek.
W uzasadnieniu czytamy, że „analizując materiał dowodowy organ uznał, iż nie chodziło o reklamę wyłącznie produktów wymienionych w spotach TV, lecz także o reklamę działalności aptek funkcjonujących w ramach sieci poprzez wywołanie skojarzenia wśród odbiorców, że właśnie w tych aptekach można kupić reklamowane produkty w aspekcie ich atrakcyjności cenowej".
Czytaj także: Apteka zapłaci karę za brak cen na kosmetykach