StoryEditor
Opakowania
21.05.2021 00:00

Yope z pierwszym miejscem w rankingu zaangażowania w ochronę środowiska

Przy okazji badania Wisdrop, oceniającego stosunek Polaków do ochrony środowiska, powstał ranking marek i firm z różnych branż pod kątem ich wkładu w ochronę środowiska. Pierwsze miejsce zajęła w nim firma Yope.

1 na 4 Polaków wyraża troskę o środowisko i prawie tyle samo aktywnie angażuje się w jego ochronę. To odróżnia nas od mieszkańców innych krajów europejskich. Tam troska jest znacznie większa niż faktyczne zaangażowanie. Najbardziej niepokojącym problemem dla polskich respondentów badania Wisdrop okazało się zanieczyszczenie powietrza i wody.

Najważniejszym czynnikiem motywującym (np. w zakresie recyklingu) okazała się wygoda. Dlatego kluczem do wzmocnienia tego trendu nie są dodatkowe zachęty (np. Cashback), ale łatwy dostęp do pojemników do zbiórki opakowań przeznaczonych recyklingu.

W badaniu zidentyfikowano istotne różnice między różnymi grupami demograficznymi (np. kobiety wydają się być bardziej zaniepokojone stanem środowiska) i wyodrębniono cztery profile oparte na poziomie zaangażowania:

  • Wykonawcy (18,5 proc.): podejmują niezbędne działania w celu ochrony środowiska, takie jak zmiana diety, recykling itp.
  • Rozważający (9,5 proc.): mówią, że chcieliby zadbać o środowisko, ale na razie niczego nie zmienili w swoim zachowaniu.
  • Myśliciele (46 proc.): uważają , że troska o środowisko jest ważna, ale tak naprawdę nic nie robią.
  • Obojętni (26 proc.): w ogóle nie dbają o kwestie środowiskowe i otwarcie o tym mówią.

W tym samym badaniu oceniono dziesiątki marek i firm z różnych branż pod kątem ich wkładu w ochronę środowiska. Pierwsze miejsce zajęła w nim firma Yope. Na miejscy siódmym znalazła się Ziaja, a na 15 - marka Dove.

20 najlepszych firm i marek pod względem ich zaangażowania w kwestie ochrony środowiska. Wykres przedstawia ich ranking ogólny, ocenę z całej próby badawczej, branżę, do której należą, a także jej ranking według oceny nadanej jej przez aktywistów, czyli grupę najbardziej zaangażowaną.

Czytaj też:

We wrocławskim Carrefour BIO stanął drugi refillomat Yope.

[Jak być EKO] Yope: Wielorazowe opakowania wprowadzimy na szeroką skalę

Yope zachęca do zwrotu opakowań

Badanie Wisdrop dotyczące zrównoważonego rozwoju zostało przeprowadzone online na reprezentatywnej próbie ponad 800 osób w całej Polsce na przełomie kwietnia i maja 2021 r. Pełny raport jest dostępny dla subskrybentów Wisdrop. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 12:08