Stanowiska Weledy stanęły w strefie urody i pielęgnacji w trzech supermarketach Alnatura Super Natur we Frankfurcie nad Menem, Karlsruhe i Freiburgu. Na początek klienci mogą w nich samodzielnie napełniać cztery produkty pielęgnacyjne do własnych pojemników lub opakowań zakupionych na miejscu.
– Bilans CO2 jest do 20 razy lepszy, jeśli produkty do ciała wlejesz do własnych pojemników wielokrotnego użytku i będziesz ich używać wielokrotnie – mówi dr Stefan Siemer, head of sustainability management Weleda, cytowany przez portal lebensmittelpraxis.de.
Projekt jest pilotażem, dzięki któremu firma Weleda chce zdobyć doświadczenie w oferowaniu nieopakowanych kosmetyków. Szczególnym wyzwaniem jest tu bowiem zapewnienie stabilności i trwałości produktów, które nie zawierają syntetycznych konserwantów.
Szwajcarska marka Weleda obchodzi w tym roku 100 lat. Jej produkty tworzone są ze certyfikowanych składników pochodzących z upraw biodynamicznych. Nie dodaje się do nich syntetycznych substancji zapachowych czy koloryzujących. Pozbawione są też parabenów. Większość z nich może być polecana weganom, choć kilka zawiera np. lanolinę lub wosk pszczeli. Wszystkie produkty Weleda mają certyfikat NATRUE.