Podczas gdy wiele firm kosmetycznych poznało największe wyzwanie ekologiczne związane z opakowaniami, które można określić w skrócie: „Zmniejsz, wykorzystaj ponownie, poddaj recyklingowi”, w rzeczywistości tylko 9 proc. światowych odpadów z tworzyw sztucznych jest poddawanych recyklingowi - wynika z badań ONZ z 2018 r. Technologie nowej generacji nie rozwiążą w całości globalnego kryzysu marnotrawstwa i recyklingu.
Marki, producenci, rynek branży opakowaniowej, rządy i organizacje non-profit działające na rzecz ochrony środowiska muszą współpracować w celu poprawy wskaźników recyklingu. W tym kontekście eksperci Mintel podkreślają jak ważne jest, aby producenci opakowań i marki działali razem, opracowując i wprowadzając na rynek innowacyjne opakowania nadające się do recyklingu, nawet jeśli możliwości ich recyklingu jeszcze nie istnieją.
- Istnieje pilna potrzeba zbadania technologii, które można teraz technicznie poddać recyklingowi, oraz opracowania alternatywnych tworzyw sztucznych - nie tylko tworzyw sztucznych jednorazowego użytku, ale wszystkich rodzajów tworzyw sztucznych i opakowań. Czas gra rolę - technologie te muszą zostać opracowane dzisiaj, zanim zostaną poddane recyklingowi, a nie na odwrót - powiedział David Luttenberger, dyrektor ds. globalnych opakowań firmy Mintel.
Uzupełnianie w sklepie
Jednocześnie szybki rozwój niezależnych marek sklepów "bez opakowań" zmusza detalistów z branży beauty do zastanowienia się jak stworzyć proste i angażujące dla konsumenta możliwości uzupełniania kosmetyków w sklepie. Według Mintela, napełnianie w sklepie to drugi główny światowy trend opakowań w tym roku.
- Niezależnie od zastosowanego materiału, następny priorytet gospodarki o obiegu zamkniętym wyraźnie skupia się na możliwości ponownego użycia - jednorazowe użycie jest obecnie uważane za toksyczne przez wielu konsumentów, a opakowania wielokrotnego użytku stają się coraz bardziej znane i używane - dodał David Luttenberger.
W nadchodzących latach konsumenci zapoczątkują erę świadomej, nie rzucającej się w oczy konsumpcji i zaczną nagradzać firmy, które podejmują działania w kwestiach zrównoważonego rozwoju w odpowiedzialny sposób i marki, które pomagają im zrozumieć, co jest lepsze dla środowiska. - Marki, producenci opakowań i sprzedawcy detaliczni odnoszący sukcesy, to tacy, którzy opracowują, komercjalizują i stosują opakowania przyjazne dla środowiska w oparciu o naukę i fakty - podsumowuje firma badawcza.