W zeszłym roku Unilever wprowadził do swojej koncepcji rozwoju wizję „pozytywnego piękna”. Tym samym nakreślił ideę sprawiedliwych, inkluzywnych i zrównoważonych produktów kosmetycznych.
– Tworzymy nową generację technologii i składników dla naszych produktów kosmetycznych i higieny osobistej. Będą one nie tylko bardzo skuteczne, ale także naturalne i zrównoważone – powiedział wtedy Richard Slater, dyrektor ds. badań i rozwoju w Unilever.
Dodał, że współpraca przy ich tworzeniu z innowacyjnymi nowymi graczami doprowadzi do przełomów i rozwoju portfolio, w taki sposób, który zapewnić zrównoważony rozwój ludziom i planecie.
Wyzwanie znalezienia innowacyjnych pomysłów Unilever podjął tworząc platformę Positive Beauty Growth. Poprzez szereg konkursów i wyzwań dla przedsiębiorców, umożliwia ona firmom typu scale-up, startap czy spinout zaprezentowanie swoich pomysłów na biodegradowalne opakowania i zrównoważone składniki kosmetyczne kierownictwu i ekspertom Unilever Beauty & Personal Care.
– Partnerstwa ze startupami są ważnym filarem naszej obecnej działalności, napędzającym wzrost i innowacje. Platforma Positive Beauty Growth pomaga nam odnajdywać te najciekawsze innowacje i eksperymentować z nimi na dużą skalę – skomentował Baz Saidieh, szef Unilever Foundry.
W ubiegłym roku do udziału w pierwszym wyzwaniu platformy Positive Beauty Growth zgłosiło się prawie 300 firm. Eksperci Unilever wybrali 33 przedsiębiorstwa (od fazy zalążkowej po biznesy o wartości miliarda dolarów) z siedzibami od Doliny Krzemowej po Singapur. Wiele z nich rozpoczyna obecnie projekty pilotażowe z markami Unilever, pomagając w dostarczaniu rozwiązań biznesowych i pionierskich doświadczeń konsumenckich.
W tegorocznym konkursie Unilever poszukuje unikalnych biodegradowalnych i zrównoważonych rozwiązań w zakresie pielęgnacji włosów, pielęgnacji skóry, dezodorantów i aerozoli, które mogą obejmować korzystne dla planety rozwiązania w zakresie środków kondycjonujących i sensorycznych, filtrów UV, barwników, środków konserwujących i przeciwutleniaczy.
Poszukiwane są także pomysły na opakowania, które można kompostować lub degradować w środowisku morskim, a także takie, które mają zmniejszony ślad węglowy, pochodzą z odnawialnych źródeł surowców lub zastępują typowe rozwiązania z tworzyw sztucznych. Unilever zapewnia, że czeka na śmiałe, odważne nowe pomysły, które rzucą wyzwanie obecnym rozwiązaniom.