StoryEditor
Opakowania
13.06.2022 00:00

Stworzono w pełni ekologiczne, drewniane opakowanie szminki

Międzynarodowi producenci i dostawcy opakowań kosmetycznych firmy Quadpack i Aptar stworzyli wspólnie innowacyjne opakowanie, które pozwoli branży kosmetycznej być jeszcze bardziej neutralnym środowiskowo. Nowe opakowanie dla pomadek jest wyprodukowane w 100 proc. z certyfikowanego drewna jesionowego, nie zawiera kleju ani sprężyn. Jest wielokrotnego użytku i stworzone tak, aby w łatwy sposób użytkownicy mogli wymienić wkład.

Opakowanie zaprojektowano z myślą o minimalnym wpływie na środowisko, ale również maksymalnymi korzyściami dla użytkowników. Zawiera mechanizm Iconic firmy Aptar, uznawany za standard jakości przez wiodące marki makijażu na całym świecie i oferuje płynną, stałą i precyzyjną rotację produktu. Drewniane opakowanie jest kompatybilne z większością produkowanych na rynku linii pomadek. Nie zawiera kleju i smaru, mechanizm umożliwia idealnie płynne uruchamianie szminki.

Mechanizm jest umieszczony w jednomateriałowej obudowie zaprojektowanej i wyprodukowanej na zamówienie przez Quadpack i wykonanej w 100 proc. z certyfikowanego drewna jesionowego z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony. Drewno nadaje naturalnego, pięknego wyglądu, a obudowa otwiera się intuicyjnym gestem. Opatentowany system „Solo Twist” ma owalne wnętrze, które zapewnia automatyczne blokowanie nasadki po ćwierć obrotu. Gest przekręcania jest odejściem od standardowych zapięć na zatrzask. Pomadkę można łatwo uzupełnić: konsumenci po prostu wyciągają zużyty wkład i zatrzaskują nowy.

To rozwiązanie łączy wiedzę Aptar w zakresie mechanizmów do produkcji prestiżowych szminek z know-how Quadpack w zakresie wysokiej klasy rozwiązań do drewna. Nasze partnerstwo doprowadziło do powstania innowacyjnej i wysokiej jakości szminki do wielokrotnego napełniania, która ilustruje nasz wspólny cel, jakim jest zrównoważona przyszłość opakowań – powiedział Sergi Berthet, wiceprezes, dyrektor generalny ds. urody na region EMEA Aptar.

Całe opakowanie jest produkowane w Europie. Mechanizm produkowany jest przez firmę Aptar w Chavanod we Francji, a drewniana obudowa jest wytwarzany w fabryce drewna Quadpack w Katalonii w Hiszpanii, gdzie biomasa przetwarza odpady produkcyjne w energię.

To był projekt mocno oparty na wspólnych wartościach. Teraz wykorzystujemy wzajemnie uzupełniające się technologie i pozycję na rynku, a także bazę klientów, aby wdrożyć to innowacyjne opakowanie i mieć pozywany wpływ na zmianę na rynku opakowań kosmetycznych – podkreślił Jeremy Garrard, dyrektor ds. rozwoju w Quadpack.

Przeczytaj również: Nataliya Malhanova, Avery Dennison: Trzeba mieć pewność, że nasze opakowanie przemówi do wszystkich [FBK 2022]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. grudzień 2024 00:47