StoryEditor
Opakowania
28.08.2019 00:00

Stacje z kosmetykami do napełniania rozwiązaniem problemu z opakowaniami

Globalny przemysł kosmetyczny należy do największych generatorów produktów jednorazowego użytku, a prawie 120 mld opakowań rocznie, które wykorzystuje trafia na wysypiska śmieci - wynika z raportu Zero Waste Europe. Dlatego detaliści z branży kosmetycznej wprowadzają automaty do napełniania pojemników dołączając do walki z odpadami z tworzyw sztucznych.

Doniesienia medialne i szokujące zdjęcia pokazujące szkodliwy wpływ odpadów z opakowań na nasze oceany i życie morskie powodują, że przemysł FMCG w trybie pilnym przemyślał stosowanie tworzyw sztucznych jednorazowego użytku. Jak wyglądać będzie zatem przyszłość sprzedaży detalicznej opakowań kosmetyków?

Sklepowe stacje z kosmetykami do napełniania mogą uratować planetę

Helga Hertsig-Lavocah, obserwatorka trendów założycielka Hint Futurology uważa, że stacje kosmetyków do napełniania w sklepach są odpowiedzią na problemy sprzedawców detalicznych. Dzisiaj konsumenci są przytłoczeni informacjami o opakowaniu, produkcie i składnikach. Ponieważ kategorie piękna, które można personalizować, wciąż rosną, ekspertka przewiduje, że konsumenci będą musieli zmodyfikować opakowania, aby można było je dostosować, albo małe pojemniki do napełniania staną się normą w sklepie.

- Stacje napełniania oferują konsumentom łatwy sposób na uratowanie naszej planety i stanowią koło ratunkowe dla domów towarowych i drogerii, które muszą odkryć na nowo doświadczenia zakupowe w sklepach stacjonarnych - przekonuje Helga Hertsig-Lavocah.

Stacje i automaty do napełniania w sklepach mają jeszcze jedną zaletę: zapewniają klientowi obsługę zgodnie z jego potrzebami. Jest prawdopodobne, zdaniem ekspertki, że w przyszłości stacje napełniania będą się różnić - od prostych pomp do samodzielnego użytku przez klientów, po stacje wysokiej klasy, które umożliwią kupującym dostosowanie produktu do indywidualnych potrzeb. Tego rodzaju usługi nie są możliwe w internecie, dlatego ważne jest zachęcanie klientów w sklepie do korzystania z takiego doświadczenia zakupowego.

W Polsce również zaczynają się pojawiać takie stacje. Cosmetomat to poznańska sieć automatów do sprzedaży środków czystości. Pozwala na automatyczne pobieranie produktów wprost do własnego pojemnika.  W ten sposób pomysłodawcy Cosmetomatów chcą zachęcić społeczeństwo do ograniczenia używania plastikowych pojemników i skorzystania z opakowań wielorazowych. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. grudzień 2024 09:13