Sephora od lat prowadzi działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Elementem tej strategii jest m.in. działanie na rzecz ekoedukacji i wzmacnianie postaw konsumenckich w obszarze dbałości o środowisko. Do projektów znanych już polskim klientom, takich jak program recyklingu w perfumeriach czy współpraca z EcoTech System, dołącza współpraca z fundacją „Nasza Ziemia”. W jej ramach Sephora zapowiada szereg inicjatyw, które adresowane będą zarówno do pracowników, jak i klientów.
– Oprócz webinarów, cyklów artykułów i eksperckich wypowiedzi skierowanych do pracowników i klientów Sephory, będziemy również koordynować akcje terenowe, które podejmą pracownicy tej sieci w trzecim dniu Finału 29. Akcji Sprzątanie Świata – mówi Beata Butwicka, prezes Fundacji Nasza Ziemia.
Jednak pierwszym efektem partnerstwa jest wprowadzenie przez Sephorę od 28 marca odpłatności za jednorazowe, papierowe torby na zakupy w perfumeriach. Są one produkowane z papieru pochodzącego z recyklingu i nadają się do ponownego recyklingu, jednak sieci zależy, by każdy klient dokonując zakupów zastanowił się, czy faktycznie potrzebuje takiej torby.
– Jeśli jest ona niezbędna i klient zdecyduje się na zakup, cały dochód z jej sprzedaży przekażemy na wsparcie działań naszej partnerskiej fundacji – Nasza Ziemia. Jednak wprowadzając mechanizm odpłatności, chcemy realnie ograniczyć ich konsumpcję i tym samym przyczynić się do zmniejszenia zaśmiecania środowiska – mówi Jarosław Sroczyński, commercial director Sephora Poland & Czech Republic.
Coraz większe znaczenie i udział w sprzedaży sieci pełni perfumeria internetowa sephora.pl. Dlatego również tu firma wprowadziła nowe, bardziej ekologiczne rozwiązania, które stopniowo zastępują te, stosowane dotąd.
– Nasi klienci zwracają coraz większą uwagę na kwestii ekologii i stosowane przez nas rozwiązania również w zakresie pakowania przesyłek. Dlatego od marca zamówienia dokonywane w perfumerii internetowej, zabezpieczamy korzystając z automatycznego systemu papieru papillon. Jest to rozwiązanie zdecydowanie bardziej ekologiczne, które w ciągu najbliższych tygodni w 100 proc. zastąpi stosowane dotąd wypełniacze – komentuje Michał Niechaj, supply chain director Sephora Poland & Czech Republic.