StoryEditor
Opakowania
11.05.2020 00:00

Rynek opakowań z tworzyw sztucznych w erze COVID-19 - zaproszenie na webinar dla przedsiębiorców

Santander Bank Polska razem z ALPLA Opakowania z Tworzyw Sztucznych, Korporacją KGL i Polskim Związkiem Przetwórców Tworzyw Sztucznych zapraszają do wzięcia udziału w otwartym webinarze: „Rynek opakowań z tworzyw sztucznych w erze COVID-19”, który odbędzie się 12 maja o godz. 13:00.

Nowe okoliczności związane z COVID-19 zmuszają przedsiębiorców do zmiany sposobu prowadzenia działalności gospodarczej. Pandemia z dnia na dzień przearanżowała funkcjonowanie firm i całego społeczeństwa. Przedsiębiorcy bardziej niż kiedykolwiek potrzebują wsparcia oraz merytorycznej wymiany wiedzy na temat rynku i gospodarki.

Celem webinaru „Rynek opakowań z tworzyw sztucznych w erze COVID-19” jest dyskusja na temat obecnej kondycji rynku opakowań z tworzyw sztucznych i dalszych trendów w tej branży. 

Dyskusję poprowadzą eksperci: Mariusz Musiał, dyrektor zarządzający ALPLA Opakowania z Tworzyw Sztucznych, Lech Skibiński, wiceprezes zarządu Korporacja KGL S.A., Robert Szyman, dyrektor generalny Polski Związek Przetwórców Tworzyw Sztucznych oraz Kamil Mikołajczyk i Maciej Nałęcz z Departamentu Sektorów Strategicznych w Santander Bank Polska.

W trakcie webinaru eksperci postarają się odpowiedzieć na pytania:

•    Czy producenci opakowań z tworzyw sztucznych odczuli zwiększony/zmniejszony popyt na swoje produkty i w jakich kategoriach, branżach?
•    Jakie zmiany w produktach wprowadzają producenci opakowań w związku z pandemią COVID-19 i na jakie trendy/zapotrzebowanie odpowiadają te zmiany?
•    Czy takie popularne dotychczas hasła, jak zrównoważony i odpowiedzialny biznes, GOZ, #zerowaste, #noplastic nie wytracą impetu w konsekwencji obecnego kryzysu i jak mogą wpłynąć na debatę wokół rynku opakowań?
•    Co pandemia koronawirusa zmieniła w działaniu firm i które z tych zmian oceniane są jako potencjalnie trwałe?

Szkolenie jest bezpłatne i dostępne dla wszystkich zainteresowanych. Zapisy odbywają się poprzez link: https://www.santander.pl/webinar-opakowania

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 06:26