StoryEditor
Opakowania
15.03.2021 00:00

Rekopol i Kosmopedia będą edukować na temat recyklingu kosmetycznych opakowań

Papier, szkło czy plastik – które opakowanie jest bardziej przyjazne dla naszej planety? Co z wpływem kosmetyków na środowisko? Jak segregować odpady opakowaniowe po produktach kosmetycznych? Z każdym dniem rośnie liczba osób, które używając kosmetyków zadają sobie te pytania, a rzetelnych odpowiedzi brak – uważa Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Dlatego do tworzenia treści na portalu kosmepedia.org, PZPK zaprosił Organizację Odzysku Opakowań Rekopol. Wspólnie zapowiadają działania edukacyjne dla konsumentów.

„Zielony Ład” to nowe (ogłoszone na początku 2020 roku) założenia dla Europy, które mają doprowadzić do zmniejszenia wpływu przemysłu kosmetycznego na środowisko. Branża kosmetyczna mocno przygotowuje się do tych zmian. Już od kilku lat sprawdza i wdraża nowe rozwiązania tak, aby coraz więcej kosmetyków było wytwarzanych i używanych zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym. Wiele z nich dotyczy kwestii opakowań, które są istotną składową śladu środowiskowego każdego produktu.

Jednak konsumenci wciąż niewiele wiedzą na ten temat. Mówi o tym Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego. Organizacja uważa, że aby udało się osiągnąć stawiane przez Komisję Europejską cele, język polityki i gospodarki trzeba przełożyć na język zrozumiały dla tych, którzy kupują, używają i wyrzucają opakowania po produktach codziennego użytku. Bez tego nie da się stworzyć zamkniętego obiegu gospodarki.

– Branża kosmetyczna w Polsce podjęła dotychczas wiele prośrodowiskowych działań w formie samoregulacji. Pożegnaliśmy między innymi mikroplastiki w większości produktów, systematycznie wprowadzamy bardziej zrównoważone technologie i opakowania. Bardzo rzadko jednak nasze inicjatywy docierają do świadomości konsumentów – mówi Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Zapowiada, że edukację na ten temat związek będzie prowadził na swoim portalu kosmopedia.org.

Chcemy, by Kosmopedia stała się w Polsce forum najbardziej aktualnej wiedzy o kosmetykach – także tej dotyczącej aspektów, z których wyrasta Zielony Ład – dodaje Blanka Chmurzyńska-Brown.

Do współpracy przy tym projekcie PZPK zaprosił Organizację Odzysku Opakowań Rekopol.

Wiedzy i dobrych przykładów nigdy dość. Dlatego też z ogromną przyjemnością przyjęliśmy zaproszenie Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego do współpracy także i w tym projekcie – opracowania i upowszechniania merytorycznych, ale i podanych w sposób przystępny dla konsumentów informacji. Osoby częściej i bardziej świadomie korzystające z kosmetyków dbają o swój wygląd i urodę. Trzymam kciuki, by dzięki tej inicjatywie także w bardziej efektywny sposób zadbały o środowisko naturalne – mówi Michał Mikołajczyk, prokurent Rekopolu.

W kolejnych miesiącach będą prowadzone działania edukacyjne w mediach społecznościowych i tradycyjnych, promujące artykuły ekspertów i rozwiewające największe wątpliwości konsumentów. Treści umieszczane będą w sekcji Środowisko portalu Kosmepodia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 07:19