StoryEditor
Opakowania
14.01.2022 00:00

Powstała kolejna organizacja na rzecz środowiska. Należą już do niej Unilever i The Estee Lauder Companies

Światowi giganci branżowi ogłosił uruchomienie nowej platformy edukacyjno - badawczej Zero100, opartej na społeczności nowego pokolenia liderów, którzy mają inspirować do dbałości o środowisko i dążenia do zerowej emisji dwutlenku węgla w łańcuchu dostaw. Należą już do niej giganci z branży kosmetycznej tacy jak: Unilever Estee Lauder czy SC Johnson.

Założyciele Zero100 mają wspólny cel: zaprojektować na nowo produkcję, dystrybucję i konsumpcję dóbr na całym świecie oraz wziąć wspólną odpowiedzialność za przedefiniowanie tego, jak profesjonaliści z łańcucha dostaw będą kształtować tę przyszłość.

Platforma jest wspierana przez osobiste inwestycje Dave'a Clarka, dyrektora generalnego Worldwide Consumer w Amazon, a także innych starannie wybranych inwestorów, Zero100 takich jak SCM World, Billa i Melindy Gates, Fundacjie Microsoft, Dell i Deloitte, Unilever, Google, Deliveroo, The Kroger Company, SC Johnson, The Estée Lauder Companies, New Balance, Schneider Electric, The ODP Corporation, Kinaxis, Blume i Mondelez International.

Mamy ogromną szansę pozytywnie wpłynąć na naszą planetę, ludzi i społeczności. Dokonamy tego, jeśli wspólnie skierujemy naszą energię na przecięcie łańcucha dostaw, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Jako organizacja oparta na wartościach, ze złożonym globalnym łańcuchem dostaw, Estée Lauder Companies jest dumna z bycia członkiem, założycielem Zero100 i całym sercem wierzymy w hasło „Zero Carbon, 100% Digital” – powiedział Roberto Canevari, wiceprezes wykonawczy ds. globalnego łańcucha dostaw, The Estée Lauder Companies.

Przeczytaj również: Nowa inicjatywa branży kosmetycznej. B Corp Beauty Coalition

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
07.03.2025 14:41
Gerresheimer AG rozważa sprzedaż – potencjalna transakcja będzie warta miliardy euro
Gerresheimer

Niemiecka firma Gerresheimer AG, producent opakowań dla branży farmaceutycznej i kosmetycznej, rozważa potencjalną sprzedaż, przyciągając zainteresowanie funduszy private equity. Jak podają źródła zaznajomione ze sprawą, przedsiębiorstwo z siedzibą w Düsseldorfie współpracuje z doradcami, aby ocenić zainteresowanie potencjalnych nabywców. Informacja o możliwości sprzedaży spowodowała wzrost wartości akcji firmy o 15 proc. na niemieckiej giełdzie w piątek, co podniosło wycenę rynkową Gerresheimer do około 2,7 miliarda euro (2,8 miliarda dolarów).

Wśród zainteresowanych przejęciem przedsiębiorstwa są m.in. Warburg Pincus, EQT AB oraz KKR & Co. Firma od lat była celem funduszy wykupowych, ponieważ jej działalność składa się z dwóch odrębnych segmentów, co czyni ją potencjalnym kandydatem do podziału. Mimo to niektóre fundusze private equity, które analizowały możliwości zakupu, zdecydowały się nie kontynuować rozmów przy obecnej wycenie rynkowej. Dodatkowo, Ricky Sandler, założyciel Eminence Capital, nabył 5,4 proc. udziałów w firmie pod koniec ubiegłego roku, jednak jego intencje wobec spółki pozostają niejasne.

Dział kosmetyczny Gerresheimer zajmuje się produkcją plastikowych butelek oraz szklanych słoików wykorzystywanych w perfumach, kremach do skóry, dezodorantach i tonikach. Z kolei segment farmaceutyczny koncentruje się na bardziej zaawansowanych produktach, takich jak strzykawki, fiolki szklane, inhalatory oraz infuzory do noszenia. Właśnie ta różnorodność działalności sprawia, że firma jest atrakcyjna dla inwestorów, którzy mogą rozważać jej podział na niezależne jednostki.

Jednocześnie Gerresheimer od ubiegłego roku analizuje strategiczne opcje dotyczące swojego segmentu szkła formowanego, a teraz osobno rozważa sprzedaż całej spółki. Jak podają źródła, rozmowy są na wczesnym etapie i nie ma pewności, że zakończą się finalizacją transakcji. Potencjalna sprzedaż firmy mogłaby jednak oznaczać znaczące przetasowania na rynku opakowań farmaceutycznych i kosmetycznych w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
26.02.2025 11:52
Segregacja odpadów nadal popularniejsza niż zwrot do automatów [BADANIE]
Wysokie poparcie dla systemu kaucyjnego wskazuje na rosnącą świadomość ekologiczną Polaków i gotowość do zmian w sposobie gospodarowania odpadamiShutterstock

System kaucyjny cieszy się wysokim poparciem wśród Polaków – aż 73,3 proc. respondentów uważa go za najlepszy sposób na odzyskiwanie opakowań po napojach. Wyniki ukazują rosnącą świadomość ekologiczną Polaków i ich gotowość do zmian w sposobie gospodarowania odpadami.

Takie wnioski płyną z badania „Postawy Polaków wobec systemu kaucyjnego”, przeprowadzonego przez Biostat na zlecenie agencji doradczej 2PR. Wyniki wskazują, że akceptacja dla tego rozwiązania rośnie wraz z wiekiem i poziomem wykształcenia, choć nadal istnieje grupa osób, które nie mają jednoznacznej opinii na ten temat.

Wysokie poparcie dla systemu kaucyjnego wskazuje na rosnącą świadomość ekologiczną Polaków i gotowość do zmian w sposobie gospodarowania odpadami. Jednak kluczowym wyzwaniem pozostaje edukacja i zapewnienie infrastruktury, która umożliwi wygodne korzystanie z tego rozwiązania. System kaucyjny, odpowiednio wdrożony i wsparty działaniami informacyjnymi, może znacząco przyczynić się do poprawy poziomu recyklingu opakowań i ograniczenia zaśmiecania środowiska – ocenia Bartosz Sosnówka, partner zarządzający w agencji 2PR, która zleciła badanie.

Czytaj też: Rewolucja w walce z plastikiem? Badania Polki dają nadzieję na czystszą planetę

Im starszy respondent, tym większe poparcie dla systemu kaucyjnego

Analizując wyniki badania w podziale na grupy wiekowe, można zauważyć, że przekonanie o skuteczności systemu kaucyjnego wzrasta wraz z wiekiem. Najwięcej zwolenników tego rozwiązania jest w grupie osób w wieku 50-59 lat, gdzie poparcie sięga 76 proc. 

Co ciekawe, wśród najstarszych respondentów (60 lat i więcej) odsetek ten nieznacznie spada do 74,3 proc., jednak nadal pozostaje wyższy niż w grupie najmłodszych dorosłych. Wśród osób w wieku 18-29 lat system kaucyjny jako najlepszą metodę odzyskiwania opakowań wskazało 66,4 proc. badanych.

Segregacja nadal popularniejsza niż zwrot do automatów

Choć Polacy w większości pozytywnie oceniają system kaucyjny, to w praktyce nadal najczęściej pozbywają się opakowań poprzez segregację odpadów. 87,5 proc. badanych deklaruje, że wyrzuca opakowania po napojach do odpowiednich pojemników, a odsetek ten rośnie w starszych grupach wiekowych. Z kolei oddawanie butelek i puszek do automatów kaucyjnych to najmniej popularna metoda utylizacji – wynika to zarówno z przyzwyczajeń konsumentów, jak i dostępności odpowiedniej infrastruktury.

Czytaj też: Przyjęcie PPWR – co oznacza dla branży kosmetycznej

Polacy dostrzegają wartość systemu kaucyjnego jako skutecznego narzędzia w gospodarce obiegu zamkniętego. Rosnąca świadomość ekologiczna i gotowość konsumentów do zmiany nawyków stanowią solidne fundamenty dla skutecznego wdrożenia tego mechanizmu w Polsce. Polski System Kaucyjny S.A. dąży do kompleksowego zarządzania obiegiem opakowań i odpadów opakowaniowych, w ramach budowy systemu, który nie tylko znacząco poprawi wskaźniki recyklingu, ale także przyczyni się do znaczącego ograniczenia zaśmiecania środowiska. Naszym celem jest stworzenie efektywnego systemu, który zapewni najwyższą jakość obsługi zarówno dla sieci, hurtowników, detalistów, jak i konsumentów. (...) Współpraca między sektorem publicznym, biznesem i konsumentami będzie kluczowa dla osiągnięcia sukcesu porównywalnego z tym, którym mogą pochwalić się inne kraje europejskie – tłumaczy Jakub Ogórek, prezes zarządu PSK S.A.

Raport pokazuje, że postawy wobec systemu kaucyjnego są pozytywne, ale kluczowe będzie dalsze dostosowanie rozwiązań do potrzeb konsumentów. Wzrost popularności automatów do zwrotu opakowań oraz dalsza edukacja ekologiczna mogą przyczynić się do większego wykorzystania potencjału systemu i efektywnej gospodarki obiegu zamkniętego w Polsce.

Badanie przeprowadzone na przełomie stycznia i lutego 2025 roku na reprezentatywnej (1000 osób) grupie osób powyżej 18. roku życia, zamieszkujących teren Polski. 

Czytaj też: Maybelline i P&G działają na rzecz recyklingu małoformatowych opakowań kosmetyków

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. marzec 2025 11:49