StoryEditor
Opakowania
21.01.2019 00:00

Polskie firmy szykują się na podbój Cosmoprof Bolonia

Po raz kolejny Polska będzie miała niezwykle silną reprezentację na targach Cosmoprof, które rozpoczną się 14 marca w Bolonii.  Na tych największych targach kosmetycznych na świecie swoje produkty zaprezentuje  ponad 150 polskich firm. Stoisko narodowe organizuje Polska Agencja Handlu i Dystrybucji. Do 15 lutego producenci mogą dosyłać do PAIH swoje materiały promocyjne i filmy. Zostaną one bezpłatnie wyeksponowane na narodowym stoisku.

To będzie już 52 edycja Cosmoprof Worldwide Bologna – wiodących targów poświęconych wszystkim obszarom przemysłu kosmetycznego, począwszy od sektora perfum przez produkty naturalne i ekologiczne, produkty spa, kosmetyki do włosów i paznokci, a skończywszy na opakowaniach, maszynach i surowcach wykorzystywanych w procesie produkcji.

Cosmoprof Worldwide Bologna 2019 w skrócie:

  • 52. edycja
  • Ponad 2800 wystawców
  • Ponad 260 000 odwiedzających
  • 27 pawilonów narodowych

Największą część targów stanowią COSMO Perfumery & Cosmetics – międzynarodowa impreza adresowana do dystrybutorów i firm zainteresowanych nowościami w świecie perfum i kosmetyków. Oferuje wybór najlepszych marek na świecie, które są w stanie sprostać potrzebom coraz bardziej wyspecjalizowanej branży dystrybucyjnej.

Wystawa otworzy swoje podwoje w podziale tematycznym. W hali nr 14 zlokalizowana będzie część pod nazwą Cosmoprime, hala 21 poświęcona będzie rozwiązaniom ekologicznym Green Prime, a w halach 16, 22, 26 i 19 zaprezentują się pozostałe firmy perfumeryjne i kosmetyczne.

Cosmoprime to część poświęcona kosmetykom ekskluzywnym, przeznaczonym do dystrybucji w wyselekcjonowanych, luksusowych sklepach.

Zrównoważony rozwój i ekologia to wspólne tematy dla wielu firm obecnych na targach. W sekcji Green Prime wystawcy zaprezentują produkty o niskim poziomie wpływu na środowisko, zawierające głównie składniki naturalnego pochodzenia.

Na targach pojawi się także zupełnie nowa strefa – Zoom On Emerging Prime – dla młodych firm, które po raz pierwszy wystawiają  się na Cosmoprof.

Polskę na Cosmoprof 2019 będzie reprezentować 150 rodzimych firm. Wszyscy obecni na targach polscy przedsiębiorcy będą mogli bezpłatnie wykorzystać przestrzeń stoiska PAIH  (hala nr 16) jako miejsce spotkań B2B, a także do ekspozycji własnych materiałów reklamowych. Przez cały czas trwania targów do dyspozycji gości będzie również eksperci branżowi, którzy  będą udzielać szczegółowych informacji o sektorze.  

Polskie stoisko narodowe na targach Cosmoprof Bologna 2018

Polskie firmy mogą bezpłatnie skorzystać z następujących form promocji na stoisku narodowym:

  • Dystrybucja folderów reklamowych
  • Wyświetlanie filmu promocyjnego

Firmy zainteresowane dystrybucją folderów informacyjnych mogą przesyłać materiały do 15 lutego br. do końca dnia (recepcja jest czynna całą dobę) na adres:

PAIH, ul. Bagatela 12, 00-585 Warszawa, Maja Justyna, Maciej Gałaj, z dopiskiem: Targi kosmetyczne Cosmoprof Bolonia, materiały informacyjne, branża Kosmetyki

PAIH przyjmuje po jednej paczce od firmy o wadze do 1 kg

Firmy zainteresowane wyświetleniem filmu promocyjnego powinny przesłać go w formacie MP4 o rozdzielności min. HD720p i długości 2-5 minut poprzez wetransfer do dnia 28.02.2019 na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. wraz z informacją na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (firma ... przekazała w dniu ... wetransferem film promocyjny na targi Cosmoprof Bolonia 2019).

Filmy przesłane po terminie nie zostaną uwzględnione na stoisku narodowym.

Polskie stoisko narodowe na targach w Bolonii zostanie zorganizowane przez PAIH w ramach realizacji programu promocji branży kosmetycznej w ramach poddziałania 3.3.2: Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 17:46