StoryEditor
Opakowania
07.03.2023 00:00

Polpak Packaging wprowadza ekologiczne rozwiązania do swojej oferty!

Znana z szerokiej oferty zamknięć do opakowań oraz opakowań kosmetycznych firma Polpak Packaging wprowadza do swojej oferty coraz bardziej ekologiczne rozwiązania.

Polpak Packaging – producent opakowań – proponuje szereg rozwiązań, które są przyjazne środowisku. Wśród nich branża kosmetyczna odnajdzie Airlessy z polipropylenu, które z powodzeniem mogą być poddane recyklingowi.
Niewielka zawartość innych tworzyw, które mogą być przetworzone w jednym strumieniu z polipropylenem oraz fakt, że opakowanie airless, dzięki swojej konstrukcji, opróżniane jest do ostatniej kropli, czyni z niego odpad idealny.
Jeśli takie opakowanie zostanie potraktowane w duchu ekoprojektowania i zostanie dobrana odpowiednia etykieta lub nadruk, będzie można być spokojnym, że daje się mu szansę na drugie życie.

30% recyklatu w wybranych produktach
Wewnętrzny recykling to bezpieczny sposób na rozsądne wykorzystanie czystych i certyfikowanych odpadów. W wybranych produktach firmy Polpak Packaging znajdziemy do 30% regranulatu poprodukcyjnego. Odpady, które do tej pory były usuwane z fabryki i recyklingowane poza nią, dziś są realnym wkładem zero waste do opakowań i ich zamknięć.

Czarny barwnik bez sadzy
Jeśli opakowanie ma być ponownie przetworzone, należy pomóc sortowni odpadów już na etapie pomysłu na produkt. Czarny barwnik, oparty na sadzy węglowej jest o tyle specyficzny, że jest niewidzialny dla sorterów. Rezygnacja z niego nie podnosi ceny produktu, czerń nie przestaje być czarna, a daje to opakowaniu szansę na ponowne życie.
Zastosowanie go w atomizerach, dozownikach lub airlessach  to idealny pomysł na bycie bardziej przyjaznym środowisku. Czarny barwnik bez sadzy nie zmienia właściwości barierowych produktu, pozostawiając go bezpiecznym i przyjaznym w użytkowaniu.

Spryskiwacze All Plastic
Specjalna oferta dla branży detergentowej to spryskiwacze, których mechanizm pozbawiony jest szklanej kulki i stalowej sprężyny.
Nie tylko jest to bardziej ekologiczne od klasycznych wersji spryskiwacza, ale także bezpieczniejsze w zestawieniu z agresywną chemią.

Za to lubimy plastik w branżach opakowaniowej, ale też automotive, budowlanej i przemysłowej – odpowiednio dobrany jest nie do pokonania!
Elementy spryskiwacza all plastic w kontakcie z agresywną chemią detergentową nie korodują, co  wpływa pozytywnie na długotrwałe i bezawaryjne działanie mechanizmu.

To tylko niektóre przykłady proekologicznych rozwiązań. Starając się pogodzić doświadczenie, znajomość branży oraz trendy i wymagania ekologiczne, Polpak Packaging jest gotowy i otwarty na zmiany!

Czytaj także: Katarzyna Piątek, Polpak Packaging: Jakie opakowania kosmetyków są naprawdę ekologiczne?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 10:48