StoryEditor
Opakowania
06.02.2023 00:00

Polpack przejęty przez irlandzką firmę Zeus

Zeus i Polpack chcą czerpać z połączenia skali, wykorzystania wydajności operacyjnej i rozszerzenia oferty produktów / fot. materiały prasowe/Polpack
Polpack, polski producent maszyn i materiałów do opakowań, został przejęty przez irlandzką firmę Zeus Packaging Group prowadzącą działalność również w Polsce. To pierwsze z przejęć zaplanowanych przez firmę na 2023 r., które ma na celu konsolidację jej działalności w całej Europie.

Firma Zeus Packaging Group, globalny irlandzki dostawca rozwiązań opakowaniowych dla łańcuchów dostaw, przejęła polskiego producenta opakowań – firmę Polpack. Zeus Packaging Group prowadzi działalność w 16 krajach, również w Polsce. W swoich lokalizacjach w Irlandii, Irlandii Północnej, Anglii, Niemczech, Hiszpanii, Polsce, Kanadzie, Nowej Zelandii, Australii i Chinach firma zatrudnia ponad 900 osób.

Do klientów Zeus Packaging Group należą takie firmy jak Kaufland, Lidl, Aldi, ABP, Harrods, Ryanair i McDonalds. W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma Zeus zwiększyła swoje przychody o 75 mln euro dzięki przejęciom innych przedsiębiorstw. Najnowsze przejęcie wyznacza również początek realizacji programu zakładającego dalszy wzrost firmy w 2023 r., którego celem jest osiągnięcie przychodów rzędu ponad 500 mln euro.

– W 2010 r. założyliśmy firmę Zeus Polska, której przychody przekraczają obecnie 5 mln euro i która zapewnia pełną gamę rozwiązań opakowaniowych dla firm z sektorów produkcji żywności, sprzedaży detalicznej, produkcji, handlu elektronicznego oraz usług logistycznych. Przejęcie Polpack w sposób oczywisty wpisuje się w naszą działalność w Polsce, zapewniając synergię w celu połączenia skali, wykorzystania wydajności operacyjnej i rozszerzenia naszej oferty produktów i usług dla łącznej bazy naszych klientów – powiedział Keith Ockenden, dyrektor generalny firmy Zeus.

– Zdolności firmy Polpack pod względem dostarczania rozwiązań opakowaniowych i urządzeń stanowią dopełnienie naszej strategii na rzecz dywersyfikacji oferty w Europie w ramach sektora przemysłu i opakowań transportowych, dzięki czemu możemy stworzyć klientom okazję do konsolidacji łańcuchów dostaw i umożliwić im czerpanie korzyści z wyższej wartości – dodał.

Polpack to prywatna firma założona w 1993 r. Osiąga przychody rzędu ponad 8,5 mln euro rocznie. Polpack z siedzibą w Warszawie posiada 7 oddziałów handlowych w Polsce, zakłady produkcyjne, hale magazynowe i obiekty logistyczne. Zatrudnia 40 pracowników.

– Cieszymy się z możliwości współpracy z firmą Zeus, łącząc jej globalny zasięg i infrastrukturę z naszym doświadczeniem, umiejętnościami technicznymi, wiedzą oraz zrozumieniem potrzeb klientów w zakresie urządzeń pakujących, opracowywania i produkcji. Partnerstwo umożliwi zwiększenie wydajności i efektywności oraz zapewni wyższą wartość naszym klientom – skomentował Wojciech Zdzieborski, właściciel firmy Polpack.

Czytaj także: Dr Irena Eris przejęła firmę Sulphur, producenta leków OTC i kosmetyków uzdrowiskowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. grudzień 2024 03:41