StoryEditor
Opakowania
07.02.2020 00:00

Piękno, które trwa – Coty rozpoczyna kategoryczne działania w celu ochrony środowiska

Firma Coty ogłosiła zaktualizowaną wersję swojego programu zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Beauty That Lasts" („Piękno, które trwa"). To element szerszego planu przekształcania działalności Coty – rozwijania firmy przy jednoczesnym wywieraniu pozytywnego wpływu na zmiany społeczne, etyczne i środowiskowe w branży. Coty deklaruje m.in. projektowanie nowych produktów i pozyskiwanie surowców zgodnie z kryteriami zrównoważonego rozwoju, dalsze obniżanie emisji CO2, ograniczanie zużycia energii i ilości odpadów, oraz ponowne wykorzystywanie lub odzyskiwanie surowców. Do 2025 r. 100 proc. opakowań dla nowych produktów Coty będzie zawierało materiały pochodzące z odzysku lub będzie nadawało się do odzysku, ponownego użycia lub do biodegradacji. Do 2030 r. firma ograniczy do zera odpady kierowane na wysypiska.

Firma Coty Inc. przedstawiła zaktualizowaną wersję swojego programu zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Beauty That Lasts" („Piękno, które trwa), którego cele koncentrują się wokół trzech obszarów: „Piękno naszych Ludzi", „Piękno naszych Produktów" oraz „Piękno naszej Planety". „Beauty That Lasts” to platforma dotycząca zrównoważonego rozwoju, która stanowi integralną część szerszego planu przekształcenia działalności Coty. Jego  celem jest rozwijanie firmy przy jednoczesnym wywieraniu pozytywnego wpływu na zmiany społeczne, etyczne i środowiskowe w branży. Ta deklaracja podkreśla niezmienne wsparcie Coty dla dziesięciu zasad w ramach ogłoszonego przed pięciu laty przez ONZ programu Global Compact.

– Chcemy mieć pewność, że nasz biznes jest gotowy, aby rywalizować w dzisiejszej rzeczywistości, która coraz bardziej jest oparta o model gospodarki o obiegu zamkniętym, a także, że będzie mógł czerpać ze społeczeństwa w coraz większej mierze opartego na integracji – powiedział Pierre Laubies, prezes Coty (CEO). – Obserwujemy olbrzymie zainteresowanie i aktywność w tych obszarach zarówno ze strony naszych pracowników jak i ze strony naszych partnerów, kontrahentów i konsumentów. Mamy nadzieję, że jasno określając nasze cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, staniemy się inspiracją dla nowych działań, a ich realizacja pozwoli nam, wraz z innymi graczami w naszej branży, mieć znaczący wpływ na zmiany w ramach całej branży.

Program zrównoważonego rozwoju „Beauty That Lasts"

Piękno naszych PRODUKTÓW

Celem Coty jest dążenie do zwiększenia innowacyjności produktów w sposób zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju. W tym roku firma wprowadziła nowy wskaźnik zrównoważonego rozwoju dla produktów, dzięki czemu może podejmować lepsze decyzje przy kreowaniu nowości dla poszczególnych marek. Nowe podejście zostało zweryfikowane w ramach projektów pilotażowych, takich jak n.p. weDo Professional – eko-etycznej linii produktów do pielęgnacji włosów, a także CK Everyone – nowego, czystego i ekologicznego zapachu unisex.  

–  Pozyskiwanie w zrównoważony sposób surowców do produktów pozostaje dla nas kwestią priorytetową – informuje firma. Np. dążenie do większej przejrzystości dotyczącej dostaw miki z Indii jest kolejnym krokiem ku osiągnięciu poziomu 100 proc. surowców pochodzących ze zrównoważonych źródeł. Jako jeden z członków-założycieli organizacji Responsible Mica Initiative, Coty podejmuje starania, aby zapewnić pełną jawność źródeł eksportowanej miki na poziomie poszczególnych kopalni i miejsc obróbki tego surowca.

CELE

  • poczynając od roku 2020: włączenie kryteriów zrównoważonego rozwoju na etapie projektowania wszystkich nowych produktów oraz regularne informowanie o postępach w ramach procesu zarządzania surowcami.
  • do roku 2022: poprawa procesów pozyskiwania surowców ze zrównoważonych źródeł oraz większa przejrzystość łańcucha dostaw

 - dążenie do zakupu 100 proc. dostaw oleju palmowego z certyfikatem mass balance do zakładów produkcyjnych firmy

 - 100 proc. dostaw miki z indii pochodzących ze zrównoważonych źródeł

  • Do roku 2025: 100 proc. opakowań dla nowych produktów będzie zawierało materiały pochodzące z odzysku lub będzie nadawało się do odzysku bądź ponownego użycia lub biodegradacji

Piękno naszej PLANETY

Celem Coty jest przyczynianie się do ochrony i zachowania zasobów naturalnych, aby osiągnąć zdrowsze, czystsze i bezpieczniejsze środowisko naturalne. W porównaniu do 2017 roku w Coty zmniejszono o 21 proc. całkowitą emisję z obiektów biurowych, fabrycznych i dystrybucyjnych, zaś sumaryczne zużycie energii przez nasze obiekty spadło o 19 proc.

CELE: Do roku 2030

  • obniżenie o 30 proc. bezwzględnej wartości emisji CO2 w całym łańcuchu wartości*
  • dalsze ograniczanie zużycia energii* o 25 proc. i całkowite przejście na energię odnawialną
  • dalsze poprawianie wyników w zakresie zmniejszania ilości odpadów, ponownym wykorzystaniu materiałów lub odzyskiwaniu surowców 
  • zero odpadów kierowanych na wysypiska oraz odzyskiwanie 80 proc. odpadów generowanych

(*dane porównawcze z 2017 r.)

Piękno naszych LUDZI

Coty zobowiązuje się zagwarantować swoim pracownikom środowisko pracy oparte o  różnorodność, integrację i poczucie przynależności. Poczynając od roku 2017 firma kontynuuje współpracę z międzynarodową organizacją społeczną Global Citizen, aby wspólnie przeciwdziałać uprzedzeniom i dyskryminacji. Do 31 grudnia 2019 r. podjęto ponad 200 tys. inicjatyw wspierających kampanie sponsorowane przez Coty.

CELE: Do roku 2025

  • akceleracja w zakresie szkoleń na temat społeczeństwa opartego na integracji oraz maksymalne zwiększenie różnorodności
  • przestrzeganie zasad równowagi płci na stanowiskach kierowników i liderów*
  • zwiększenie skali pomiaru oraz zmniejszenie nierówności płacowych kobiet i mężczyzn **
  • dalsze wspieranie inicjatywy charter for change 
  • coroczne szkolenie 95 proc. partnerów w zakresie zasad zachowania zgodności
  • uruchomienie 500 tys. inicjatyw global citizen w ramach kampanii sponsorowanych przez coty

(* Poziom 1-5, ** 5 największych rynków)

Program „Beauty That Lasts" stanowi integralną część szerszego planu przekształcenia działalności Coty, którego celem jest zbudowanie lepszej firmy, przy jednoczesnym odgrywaniu pozytywnej roli w procesie kształtowania bardziej zrównoważonego i sprawiedliwego świata.  Firma planuje informować o postępach w ramach ww. zobowiązań w corocznych raportach, które można znaleźć pod linkiem: Raportu UNGC.

O Coty

Coty jest jedną z największych na świecie firm z branży kosmetycznej, globalnym liderem w sektorze perfum, drugą najważniejszą firmą w sektorze profesjonalnych produktów do koloryzacji i pielęgnacji włosów, a także trzecią na rynku kosmetyków kolorowych. Produkty Coty są sprzedawane w ponad 150 krajach całego świata.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
07.11.2024 09:53
Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań
Nowa biblioteka umożliwi dopasowanie koloru opakowań aluminiowych.X-Rite

Nowe biblioteki kolorów Monobloc w systemie PantoneLIVE to rozwiązanie, które ułatwia markom kosmetycznym i producentom opakowań precyzyjne odwzorowanie kolorów na aluminiowych opakowaniach. Dzięki współpracy Pantone, X-Rite i Sun Chemical, proces projektowania, testowania i produkcji kolorowych opakowań stanie bardziej przewidywalny i przyjazny środowisku.

W ostatnich latach opakowania aluminiowe oraz inne metalowe cieszą się rosnącą popularnością wśród marek kosmetycznych. Teraz dzięki współpracy Pantone, X-Rite i Sun Chemical pojawiła się innowacyjna możliwość tworzenia opakowań z metalu w niestandardowych kolorach. Wprowadzono nowe biblioteki kolorów Monobloc do systemu cyfrowego PantoneLIVE, przeznaczone specjalnie do aluminiowych opakowań aerozolowych, co znacząco ułatwia proces projektowania i produkcji.

Kolor może wyglądać inaczej w zależności od materiału, na którym jest używany, dlatego tak ważne jest, aby precyzyjnie odwzorować odcień na aluminium. Nowe biblioteki Monobloc umożliwiają dokładną komunikację standardów Pantone w produkcji opakowań, pomagając markom i producentom w precyzyjnym planowaniu wyglądu projektów. To ułatwienie pozwala na lepszą kontrolę jakości i unikanie błędów, co podkreślił Eduardo Alegria, Global Champion Metal Deco inks w Sun Chemical: „Nowe biblioteki upraszczają proces zatwierdzania kolorów, eliminują niepewność i opóźnienia oraz zmniejszają potrzebę poprawek, co jest bardziej zrównoważonym i opłacalnym rozwiązaniem”.

image
Pantone oferuje wzorniki, dzięki którym można precyzyjnie dopasować kolor.
Céréales Killer via Wikimedia

Biblioteki Monobloc zostały opracowane, aby jak najdokładniej odwzorować kolory z systemu Pantone Matching System, z zastosowaniem farby na aluminiowych puszkach lub pojemnikach, zarówno w wykończeniu matowym, jak i błyszczącym. Jak zauważyła Cindy Cooperman, wiceprezeska Global Brand Sales w X-Rite, proces tworzenia aluminiowych opakowań jest złożony ze względu na ich odblaskowy, zakrzywiony kształt, co utrudnia uzyskanie dokładnego koloru. Dzięki połączeniu bibliotek Monobloc w PantoneLIVE z urządzeniami X-Rite, takimi jak spektrofotometr Ci64, marki mogą teraz łatwiej wybierać, mierzyć i produkować spójne kolory, co pomaga utrzymać spójność wizualną marki.

Pantone to amerykańska firma znana przede wszystkim z opracowania i wdrożenia standaryzowanego systemu kolorów, znanego jako Pantone Matching System (PMS). System ten jest szeroko stosowany w przemyśle poligraficznym, modowym, projektowym i wielu innych branżach, które wymagają precyzyjnej identyfikacji i powtarzalności kolorów. Dzięki Pantone firmy, projektanci i producenci mogą komunikować się na temat kolorów z dokładnością, niezależnie od lokalizacji, co eliminuje błędy interpretacyjne. Każdy kolor w systemie ma przypisany unikalny numer, który umożliwia dokładne odtworzenie odcienia na różnych materiałach i w różnych procesach produkcyjnych.

Czytaj także: Pantone ogłasza piękny brzoskwiniowy Peach Fuzz 13-1023 kolorem roku 2024

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
16.09.2024 15:54
Farouk Systems Polska z nagrodą Art of Packaging Professional za opakowanie dla marki Bioelixire
Farouk Systems Polska z nagrodą Art of Packaging Professional za opakowanie dla marki BioelixireMateriał Partnera

Na początku września rozdane zostały nagrody Art of Packaging Professional w kategoriach: “Etykieta”, “Opakowanie i Etykieta Cyfrowa”, “Flekso”, “Freestyle”, “POS”, “Pragnienia”, “Premium”, “Smak”, “Uroda” i “Eko”. Wśród nominowanych znalazły się m.in. takie marki, jak Lotte Wedel, Hochland Polska, Nestle Polska, Muzk Management czy CEDC International.

Art of Packaging 2024 to prestiżowy konkurs, którego celem jest promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań na rynku krajowym i zagranicznym. Wydarzenie nagradza wyjątkowe projekty opakowań pod względem formy i funkcjonalności, w dwóch głównych kategoriach: Professional (opakowania dostępne komercyjnie) oraz Debiuty (projekty koncepcyjne). Zwycięzcy konkursu automatycznie otrzymują nominację do międzynarodowej nagrody WorldStar Packaging Award, organizowanej przez Światową Organizację Opakowań (WPO).

Zwycięzca Art of Packaging Professional 2024 w kategorii “Uroda”: Dominika Kirsz-Kaźmierska i Kaja Gawrońska dla Bioelixire Polska

image
Materiał Partnera

Gala nagród Art of Packaging 2024 odbyła się w Filharmonii Poznańskiej im. Tadeusza Szeligowskiego 9 września. W kategorii “Uroda” nagrodę główną zdobyła firma Farouk Systems Polska za projekt etykiet samoprzylepnych na kosmetyki do pielęgnacji włosów Bioelixire Polska, stworzony przez Dominikę Kirsz-Kaźmierską oraz Kaję Gawrońską. Etykiety zostały wykonane w drukarni Natalii Rolldruk.

Założeniem projektu było połączenie czystości formy, przejrzystości oraz farmaceutycznego charakteru produktów, a wykonanie opierało się na użyciu druku cyfrowego, lakieru soft touch, hot stampingu i matowego laminowania. Minimalistyczną, czarno-białą identyfikację wizualną, uzupełniają Hot Stamping elementu "+", uszlachetnione cyfry określające kolejność pielęgnacji oraz przyjemny w dotyku lakier soft touch. Nazwę produktu wyróżniono dodatkowo połyskującym lakierem UV. O pierwsze miejsce w kategorii “Uroda”, Farouk Systems Polska konkurowało z markami: Miraculum, A-Z Color, Natural Face, Avon i Oceanic.

image
Materiał Partnera

 

 

Farouk Systems Polska to firma fryzjerska o ugruntowanej pozycji na rynku polskim i międzynarodowym, znana z produkcji i dystrybucji profesjonalnych produktów do włosów oraz wysokiej jakości narzędzi fryzjerskich. Od lat dostarcza branży innowacyjnych rozwiązań w zakresie pielęgnacji, koloryzacji i stylizacji. Produkty Bioelixire, która jest jedną z marek spod skrzydeł Farouk Systems Polska, są dostępne we wszystkich największych sieciach i drogeriach kosmetycznych w całej Polsce.

 

Art of Packaging Professional 2024, kategoria Uroda – pozostali nominowani

Chantal, Grafika Awangarda dla A-Z Color

Etykiety Prosalon Professional Lamellar Therapy, czyli rozświetlających kosmetyków do włosów, to projekt elegancki i kobiecy. Lekko połyskujące barwy o satynowym wykończeniu oraz łagodna paleta odcieni różu, nawiązują do lekkości, subtelności i delikatnej pielęgnacji włosów.

Marta Szostakiewicz dla Miraculum

Seria serów Miraculum Sera to zaawansowana pielęgnacja skóry i wysokie stężenia substancji aktywnych. Stworzony przez markę Miraculum projekt stawia na nowoczesne, proste i charakterystyczne formy, które bazują na intensywnych kolorach i skutecznie wyróżniają kosmetyki pośród innych dostępnych na rynku opcji.

image
Materiał Partnera

Iqon Agency (Nina Rozpotynska-Furjan) dla Natural Face Box

Opakowanie zbiorcze do zestawu produktów kosmetycznych premium marki Natural Face to prosta forma, utrzymana w klimacie eko i palecie barw przywołującej na myśl jędrną, opaloną skórę. Czytelne fonty, estetyczne grafiki i subtelne złote akcenty wnoszą w projekt ekskluzywną nutę.

image
Materiał Partnera

Daria Tymińska dla Oceanic

Seria 4 produktów z kategorii Face Care do pielęgnacji skóry dojrzałej AA Y Lift Supreme to projekt opakowań kosmetycznych, którego prosta forma i geometryczne fonty nawiązują wizualnie do zaawansowanych formuł produktów. Motywem przewodnim jest litera “Y”, która stanowi wspólny element serii.

image
Materiał Partnera

AMK Group dla Avon Operations Polska

Advent Calendar 24pcs edition 4Q2024 to opakowanie kalendarza adwentowego w formie domku. Podczas kreowania projektu, ilustratorce Lisie Tegtmeier przyświecała potrzeba stworzenia produktu, który będzie formą celebracji magicznego okresu oczekiwania na Boże Narodzenie, codziennego piękna, małych radości i wspólnotowości.

 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. listopad 2024 20:31